تاکید رئیس سازمان حج و زیارت برنقش محوری زیارت در اعتلای فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانشجویان تاکید رئیس سازمان حج و زیارت برنقش محوری زیارت در اعتلای فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانشجویان تاکید رئیس سازمان حج و زیارت برنقش محوری زیارت در اعتلای فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانشجویان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید رئیس سازمان حج و زیارت برنقش محوری زیارت در اعتلای فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانشجویان تاکید رئیس سازمان حج و زیارت برنقش محوری زیارت در اعتلای فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانشجویان تاکید رئیس سازمان حج و زیارت برنقش محوری زیارت در اعتلای فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانشجویان تاکید رئیس سازمان حج و زیارت برنقش محوری زیارت در اعتلای فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانشجویان تاکید رئیس سازمان حج و زیارت برنقش محوری زیارت در اعتلای فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانشجویان

تاکید رئیس سازمان حج و زیارت برنقش محوری زیارت در اعتلای فرهنگی، اخلاقی و معنوی دانشجویان

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زیارت می تواند نقش موثری در ارتقای مراتب فرهنگی و اخلاقی و باورهای دینی و معنوی دانشجویان داشته باشد، گفت: باید لوازم و اسباب فیض کامل آنان از این سفرهای زیارتی فراهم آمده و پیش و بیش از آن باید دلهای آنان برای این سفر و بهره گیری وافر از ابعاد معنوی زیارت، آماده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در جریان دیدار روز سه شنبه (31 اردیبهشت) حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با وی، افزود: زیارت، ظرفیتی ارزشمند برای ارتقای باورهای دینی و اعتقادی در انسان دارد؛ به گونه ای که دلها با امام معصوم و ابعاد وجودی آن بزرگواران، ارتباطی نزدیک تر می یابد و دلها در این زیارت، صیقل خورده و روح جلا می یابد و حداقل بهره‌ای که زائر از زیارت کسب می کند، آشنایی با کلام و سیره امام معصوم است.


وی با اشاره اینکه ظرفیت دانشجویان به عنوان نیروی جوان دارای تخصص، ایده و خلاقیت در کنار خودباوری و خداباوری آنان می تواند در حل مشکلات کشور بویژه در حوزه اجرایی و مباحث اجتماعی بسیار گره گشا باشد، گفت: باید در بهره گیری از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان و دانشجویان در این راستا بخوبی بهره برد و این توان و خلاقیت و تخصص را پای کار آورد.


رشیدیان در بخش  دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی و ایجاد بسته های متنوع سفرهای زیارتی به تناسب خواست، ذائقه و توانایی مالی اقشار و گروه های مختلف مردمی و زائران به منظور بهره مندی همگان از این سفرهای معنوی، گفت: دانشجویان نیز می توانند متناسب با ایام تعطیلی، میان ترم و غیره از ظرفیت های پیش بینی و برنامه ریزی شده برای سفرهای زیارتی به صورت سازماندهی شده اقدام کنند.


وی در این دیدار همچنین از آمادگی کامل سازمان حج و زیارت برای ارائه هرگونه خدمات در حوزه عتبات مطابق نظر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها خبر داد و گفت: سازمان علاقه مند است تا در کنار نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، نقش خود را در ارتقای فرهنگی ، اخلاقی و دینی دانشجویان ایفا نماید.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در این دیدار گفت: توفیق تسهیل زیارت زائران اقدامی مهم است که خوشبختانه در سازمان حج و زیارت برای این امر برنامه ریزی کرده اید.


حجت الاسلام رستمی با اشاره به حضور مطهری پور به عنوان رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، افزود: رئیس قبلی این ستاد حجت الاسلام فقیهی خدمات بسیار خوبی را در این حوزه ارائه کرد و امید است حجت الاسلام مطهری پور این خدمات را به شکل کاملتر و بهتری دنبال نماید.


وی تصریح کرد: در صورتی که امکان ارائه خدمات ارزان تر برای دانشجویان فراهم شود تعداد بیشتری از دانشجویان می توانند از ظرفیت معنوی زیارت استفاده نمایند.
رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور نیز در این نشست گفت: ایجاد بسته های متنوع برای سفر به عتبات عالیات بسیار مطلوب است اما نیاز به ارائه تخفیف مناسب برای سفرهای دانشجویی است.


حجت الاسلام مطهری پور با قدردانی از تعامل و خدمات سازمان حج و زیارت در این رابطه ، خواستار فراهم شدن امکاناتی برای دریافت هزینه های این زیارت به صورت دو مرحله ای شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران