همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه در سمنان برگزار شد همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه در سمنان برگزار شد همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه در سمنان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه در سمنان برگزار شد همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه در سمنان برگزار شد همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه در سمنان برگزار شد همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه در سمنان برگزار شد همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه در سمنان برگزار شد

همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه در سمنان برگزار شد

همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف با حضور زائرین کاروان‌های حج شهرستان سمنان در محل شبستان اعظم حرم مطهر امام‌زاده یحیی بن موسی الکاظم علیه‌السلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، همایش اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف با حضور زائرین کاروان‌های حج شهرستان سمنان در محل شبستان اعظم حرم مطهر امام‌زاده یحیی بن موسی الکاظم علیه‌السلام برگزار شد.


در این مراسم صدها نفر از زائرین حج تمتع کاروان‌های شهرستان سمنان و گرمسار حضور داشتند.


در ابتدای مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان شهرستان سمنان، فرازهایی از دعای پرفیض افتتاح توسط یکی از ذاکران اهل‌بیت قرائت شد و در ادامه ذکر توسلی به خاندان اهل‌بیت سلام‌الله علیها صورت گرفت.


آقای خلیل دل‌پاک، مدیر حج و زیارت استان سمنان دقایقی ضمن عرض خیرمقدم به زائرین شهرستان سمنان، برای زائرین امسال آرزوی سفری بابرکت و با اعمال و عبادات مقبول کرد.


سخنران حجت‌الاسلام‌والمسلمین کهساری مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در مؤسسات آموزش عالی استان سمنان از دیگر برنامه‌های این همایش بود که در بیانات خود ضمن تشریح فلسفه و اسرار هریک از مراحل و اعمال حج تمتع، اماکن و مناسک حج را حاوی مضامین و معانی بسیار عمیق دانست.


وی افزود: برای بهره‌مندی از این فیض عظیم که ظاهر آن سفر در جغرافیا از مکانی به مکان دیگر است ولی باطن آن سفر الی الله است، حاجی بایستی از قبل سفر با دل کندن از غیر خدا، خود را آماده بهره‌مندی از این دریای باعظمت معنویت و عرفان کنید.


در ادامه برنامه یکی از زائرین حج تمتع سال گذشته چنددقیقه‌ای به بیان خاطره پرداخت و سپس از دو نفر از مدیران پیشکسوت و بازنشسته حج تمتع شهرستان سمنان، آقایان سید احمد سیادتی و محمدرضا سبوحی با تقدیم لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.


در پایان همایش اسرار حج، به ‌قیدقرعه به 16 نفر از حاضرین در همایش هدایایی تقدیم شد.


 


 


| شناسه مطلب: 93543




سمنان حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران