اشتراکات بدر، عاشورا و عصر حاضر اشتراکات بدر، عاشورا و عصر حاضر اشتراکات بدر، عاشورا و عصر حاضر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اشتراکات بدر، عاشورا و عصر حاضر اشتراکات بدر، عاشورا و عصر حاضر اشتراکات بدر، عاشورا و عصر حاضر اشتراکات بدر، عاشورا و عصر حاضر اشتراکات بدر، عاشورا و عصر حاضر

اشتراکات بدر، عاشورا و عصر حاضر

خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا گفت: اگر کربلا این‌قدر امتیاز پیدا کرده به خاطر این است که عاشوراییان نیز مثل بدریان، در دوران غربت، اسلام را یاری کردند. امروز نیز اسلام در عین قدرت، غریب است و یاری دین اسلام ارزش بدر و عاشورا را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج در هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با سالروز غزوۀ بدر، جلسۀ سخنرانی و مداحی به همت بعثۀ مقام معظم رهبری در حرم سیدالشهدا (ع) برگزار شد.


در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر صمدی یزدی، خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا در تفسیر آیۀ شانزدهم سورۀ مبارکۀ حجرات گفت: برخی در صدر اسلام خواستند تا ایمان خود را به رخ پیامبر (ص) بکشند اما خداوند به پیامبر (ص) فرمود: به آن‌ها بگو اگر این افراد دارای ایمان باشند، خدا باخبر است و نیازی به اعلان آن‌ها نیست، بلکه خداوند بر همه‌چیز آگاهی دارد.


خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا در ادامه با اشاره به غزوۀ بدر گفت: غزوۀ بدر در میان نبردهای صدر اسلام از امتیازی برخوردار است و این امتیاز تنها به خاطر آن است که سربازان بدر در غربت اسلام و پیامبر (ص)، دین خدا را یاری کردند.


وی افزود: اگر کربلا هم این‌قدر امتیاز پیدا کرده است به خاطر این است که عاشوراییان نیز مثل بدریان، در دوران غربت، اسلام را یاری کردند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین صمدی یزدی نتیجه گرفت که امروز نیز اسلام در عین قدرت، غریب است و یاری اسلام ارزش بدر و عاشورا را دارد.


مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی در رثای سیدالشهدا و شهیدان کربلا (ع)  پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.


گفتنی است در شانزدهمین شب از ماه مبارک رمضان نیز جلسۀ سخنرانی با حضور زائران ایرانی در خیمه‌گاه حسینی برگزار شد که در این مراسم حجت‌الاسلام صمدی یزدی با استناد به احادیث معصومین (ع) دربارۀ اهمیت دعا اظهار داشت: در این سفر فرصت مغتنمی برای دعا وجود دارد، زیرا ازیک‌طرف ماه مبارک رمضان است که ماه دعاست و از سوی دیگر طبق روایات دعا در تحت قبۀ سیدالشهدا (ع)، مستجاب است، بنابراین از این فرصت باید حداکثر استفاده را برد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران