طنین دعای کمیل در نجف اشرف و کربلای معلی طنین دعای کمیل در نجف اشرف و کربلای معلی طنین دعای کمیل در نجف اشرف و کربلای معلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طنین دعای کمیل در نجف اشرف و کربلای معلی طنین دعای کمیل در نجف اشرف و کربلای معلی طنین دعای کمیل در نجف اشرف و کربلای معلی طنین دعای کمیل در نجف اشرف و کربلای معلی طنین دعای کمیل در نجف اشرف و کربلای معلی

طنین دعای کمیل در نجف اشرف و کربلای معلی

در هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان ،شب جمعه زمزمۀ دعای کمیل در حرم مولای متقیان حضرت علی (ع) در نجف اشرف و همچنین محل خیمه‌گاه حسینی در کربلای معلی طنین‌انداز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پنج شنبه دوم خرداد 98 در حرم مطهر امیرالمؤمنین علی علیه السلام مراسم باشکوه دعای کمیل برگزار و نوای «یا رب یا رب» زائران کشورمان در شهر مقدس نجف طنین انداز شد.


پیش از قرائت دعای کمیل، حجت‌الاسلام و المسلمین شیرازی ارفع خطیب بعثه مقام معظم رهبری در سخنانی کوتاه، زائران را با گوشه‌ای از فضایل و مناقب مولا امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع) آشنا کرد. 


پس از کسب آمادگی معنوی، زائران ایرانی دعای کمیل را زمزمه کردند.


همزمان، زمزمۀ دعای کمیل در محل خیمه‌گاه حسینی در کربلای معلی نیز طنین‌انداز شد.


در این مراسم که به همت بعثۀ مقام معظم رهبری برگزار شد، عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) در محلی که روزگاری، شاهد نماز و مناجات آن حضرت و خاندان و یاوران باوفایش بود، با خدای خویش به راز و نیاز پرداختند.


در این آیین که پس از اقامۀ نماز مغرب و عشا آغاز شد، مسؤولان بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلای معلی، روحانیون و مداحان کاروان‌ها و تعداد زیادی  از زائران ایرانی و مجاوران حرم امام حسین (ع) حضور داشتند.


پایان‌بخش این مراسم معنوی، مرثیه‌خوانی کوتاهی در رثای سید و سالار شهیدان (ع) بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران