بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت از واحدهای معاونت فرهنگی

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از واحدهای مختلف معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی با حضور در مدیریت های معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری روند فعالیت های صورت گرفته در این حوزه را بررسی و با مسئولان واحدها گفتگو کرد.
در بازدید حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب که حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری وی را همراهی  می کرد مسئولان واحدهای  آموزش، جذب وسازماندهی، محصولات فرهنگی، اهل سنت، امورخواهران و دفترنمایندگی بعثه استان تهران از فعالیت های هر حوزه و خدماتی که به زائران و کارگزاران فرهنگی درحوزه های حج، عتبات عالیات و عمره ارائه می شود، گزارش دادند. 
درپایان این بازدید سرپرست حجاج ایرانی درنشست با معاون فرهنگی و مدیران واحدهای مختلف این معاونت به محورهای مهم حکم انتصاب خود از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: ظرفیت های فردی، اجتماعی و بین المللی حج باید بازشناسی و بر روی آن کار کارشناسی صورت گیرد.
وی فرصت حج را بی نظیر توصیف کرد و از معاون فرهنگی خواست درهمایش هایی که برای حج 98 برنامه ریزی می شود به استفاده از ظرفیت های فردی، اجتماعی  و بین المللی حج هرچه بیشتر توجه شود.
سرپرست حجاج ایرانی گفت: وحدت، اخوت اسلامی، پرهیز از تفرقه گرایی و همگرایی محورهای مهم دیگری است که دراحکام صادرشده درچهاردهه گذشته توسط امام امت (رض) و مقام معظم رهبری برای نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همواره مورد تاکید بوده و باید از فرصت حج برای پرداختن به آنها استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت همچنین بر لزوم پیگیری دقیق امور فرهنگی تا پایان عملیات حج تاکید کرد و خواستار سامان بخشیدن به فعالیت در فضای مجازی و فعالیت های رو به جلو در حوزه الکترونیک درمجموعه حج شد.
وی تاکید کرد: دربحث نظارت و آموزش باید پیوسته تدبیر و راهکارهای مناسب برای پیش برد هرچه بهتر فعالیت ها و رفع نقایص ارائه شود.
برپایه این گزارش، قبل از سخنان نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و مدیران واحدهای جذب و ساماندهی ، آموزش و محصولات فرهنگی درباره اقدامات صورت گرفته در این واحدها برای برگزاری هرچه بهترحج 98 و مشکلات موجود و راههای رفع آن گزارش دادند وخواستار برگزاری پیش فراخوان همایش های برنامه ریزی شده برای حج آینده در داخل کشور شدند. 
 




نظرات کاربران