آشنایی با احکام و آداب ماه خدا در «آیینه رمضان» آشنایی با احکام و آداب ماه خدا در «آیینه رمضان» آشنایی با احکام و آداب ماه خدا در «آیینه رمضان» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آشنایی با احکام و آداب ماه خدا در «آیینه رمضان» آشنایی با احکام و آداب ماه خدا در «آیینه رمضان» آشنایی با احکام و آداب ماه خدا در «آیینه رمضان» آشنایی با احکام و آداب ماه خدا در «آیینه رمضان» آشنایی با احکام و آداب ماه خدا در «آیینه رمضان»

آشنایی با احکام و آداب ماه خدا در «آیینه رمضان»

کتاب «آیینه رمضان» با اشاره به ویژگی‌های ماه خدا، احکام و آداب ماه میهمانی خدا را به روزه‌داران متذکر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، پژوهشکده حج و زیارت برای ماه مبارک رمضان آثار مختلفی را به چاپ رسانده که یکی از این آثار، «آیینه رمضان» است.


این کتاب به همت مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر و در ۲۸۰ صفحه به زیور طبع آراسته شده و در سال‌های گذشته به دفعات منتشر شده است.


این مجموعه در چهار بخش «در محضر ماه مبارک رمضان»، «مناسبتها»، «احکام روزه» و «ادعیه و آداب ماه رمضان» به نگارش در آمده است.
بر اساس آموزه‌های اسلامی، عظمت و شرافت زمان‌ها و زمین‌ها یکسان نیست. در تمام زمین، مکه را حرم خدا و در همه زمان، ماه رمضان را «ماه خدا» نامیده‌اند. روزه‌داران ماه خدا و زائران حرم خدا هر دو از میهمانان پروردگارند.


این ماه و آن شهر داراى ویژگی‌هایى است که احکام و آداب ویژه‌اى را به خود اختصاص داده است. 


در قسمتی از کتاب، از امام سجاد (ع) در دعا وداع چنین آمده است: 


ایشان مى‌فرماید: «السلام علیک من شهر لاتنافسه الأیام من شهر»
«سلام بر تو اى ماهى که هیچ ماهى با تو مسابقه و رقابت ندارد».


در منافسه وقتى انسان مى‌دود و مسابقه مى‌دهد، نفس نفس مى‌زند تا به مقصد برسد، خداى سبحان هم فرمود: براى گرفتن فضایل منافسه بدهید: فَلْیَتَنافَسِ الْمُتَنافِسُونَ شما نفس نفس بزنید تا آن شىء نفیس و ارزنده را بگیرید.
امام (ع)در خطاب به ماه مبارک مى‌فرماید: هیچ ماه و ایامى و لحظاتى با تو منافسه نمى‌کند و رقابت ندارد: تو پیشگامى و همه ماه‌ها به دنبال تو هستند. 


علاقه‌مندان جهت مطالعه کتاب در کتابخانه دیجیتال حج اینجا مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران