آیت‌الله صافی گلپایگانی:حج مدرسه انسان‌سازی است آیت‌الله صافی گلپایگانی:حج مدرسه انسان‌سازی است آیت‌الله صافی گلپایگانی:حج مدرسه انسان‌سازی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله صافی گلپایگانی:حج مدرسه انسان‌سازی است آیت‌الله صافی گلپایگانی:حج مدرسه انسان‌سازی است آیت‌الله صافی گلپایگانی:حج مدرسه انسان‌سازی است آیت‌الله صافی گلپایگانی:حج مدرسه انسان‌سازی است آیت‌الله صافی گلپایگانی:حج مدرسه انسان‌سازی است

آیت‌الله صافی گلپایگانی:حج مدرسه انسان‌سازی است

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: حج مدرسه انسان‌سازی است و کسانی که در این سفر قدم می‌گذارند باید با خدای خویش و امام زمان(عج) پیمان ببندند که همیشه از گناه دوری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی روز گذشته در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان عمره‌گذار با بیان اینکه حج آثار و برکات بسیار زیادی برای انسان به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: نخستین برکت سفر معنوی حج، خودسازی است و کسانی که به این سفر مهم اعزام می‌شوند باید قدر توفیقی که نصیب آنها شده است را بدانند.
وی با بیان اینکه جوانان باید در سفر معنوی حج خودسازی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، بیان داشت: شما باید از قدرت جوانی خود استفاده کنید و در این سفر از بعد معنوی شهر مکه که خانه خداوند است و مدینه که شهر پیامبر و اهل‌بیت(ع) است، استفاده کنید.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه سفر حج ابعاد تربیتی بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: حج مدرسه انسان‌سازی است و کسانی که در این سفر قدم می‌گذارند باید با خدای خویش و امام زمان(عج) پیمان ببندند که همیشه از گناه دوری کنند.
وی با بیان اینکه دین اسلام کامل‌ترین دین است، افزود: اسلام برای تمام زندگی بشر برنامه‌ریزی کرده است و ما اگر به دستورات اسلام عمل کنیم می‌توانیم به سعادتمند شدن خویش ایمان داشته باشیم.
آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه تاکید کرد: اسلام مسیر سعادت را به ما نشان داده است پس ما باید برای رسیدن به این مسیر تلاش کنیم.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نسل جوان باید برای حفظ و عظمت جمهوری اسلامی و اسلام تلاش داشته باشد، بیان داشت: دشمن همیشه در کمین است و برای ما توطئه‌های بسیار زیادی انجام می‌دهد و این وظیفه نسل جوان را سنگین می‌کند تا در مقابل دشمن بایستند و توطئه‌های آنها را خنثی سازند.
وی گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران پیشرفت بسیار خوبی داشته است و دانشمندان و نسل جوان توانسته‌اند قله‌های پیشرفت و آبادانی را به سرعت طی کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران