دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان

در شرح دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان آمده است: منظور از اینکه می‌گوییم خدایا درهای بهشت را بر روی من بگشای این است که خداوند ما را از گناهانی که در طول عمر خویش انجام داده‌ایم پاک سازد و حسنات و کارهای نیک ما را افزون سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در دعای روز بیستم ماه رمضان، از خدا می‌خواهیم که در‌های بهشت را بر ما باز کرده و در‌های جهنم را روی ما ببندد. در‌های بهشت و جهنم کنایه از این است که این دو مکان بسیار گسترده هستند. وقتی می‌گویند یک جا در‌های زیاد دارد، کنایه از بزرگی آن جاست. دیگر کنایه، این است که راه‌های رسیدن به بهشت می‌تواند، متعدد و متفاوت باشد. درست است که اصل ورود به بهشت عبادت خدا، اطاعت خدا و پذیرش توحید است، اما می‌تواند انسان با راه‌های مختلفی که در ذیل مسئله توحید آمده، خودش را به بهشت برساند یا خدایی نکرده با راه‌های مختلف خودش را گرفتار جهنم کند.


بسم الله الرحمن الرحیم
«اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَ وَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین. »
«خداوندا، در این روز درهای بهشت‌ها را به روی من بگشا و درهای آتش دوزخ را ببند، مرا توفیق تلاوت قرآن عطا فرما، ای نازل‌کننده آرامش در دل‌های مؤمنان. »


| شناسه مطلب: 93574




ماه رمضان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران