بالاترین عبادت در پیشگاه خداوند بالاترین عبادت در پیشگاه خداوند بالاترین عبادت در پیشگاه خداوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بالاترین عبادت در پیشگاه خداوند بالاترین عبادت در پیشگاه خداوند بالاترین عبادت در پیشگاه خداوند بالاترین عبادت در پیشگاه خداوند بالاترین عبادت در پیشگاه خداوند

بالاترین عبادت در پیشگاه خداوند

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف گفت: انسانی که دارای عقل کامل باشد؛ بالاترین عبادت را در پیشگاه خداوند متعال انجام داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان جلسه سخنرانی و مداحی به همت بعثه مقام معظم رهبری در حرم علوی برگزار شد.


در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی ارفع، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیرمومنان امام علی (ع) در تشریح حدیثی از آن حضرت گفت: عقل می تواند بزرگترین عبادت ها را در پیشگاه خداوند متعال داشته باشد.


خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در نجف با اشاره به صفات عقل سالم افزود: این عقل سالم است که می تواند بزرگترین عبادات را داشته باشد و کسانی که دارای سه صفت باشند از عقل کامل برخوردارند.


وی اضافه کرد: نخست اینکه عاقل از مازاد سخن خودداری و کف نفس می کند و کنترل زبانش در اختیار خودش است و گناهان زبانی را انجام نمی دهد.


وی دربیان دومین صفت گفت: عاقل مازاد اموالش را به نفع مردم صرف می کند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرازی ارفع افزود: سومین صفت عقل کامل این است که از دنیا به قدر احتیاج سیر می شود ولی هرگز جانش از علم و دانش سیر نمی شود.


وی در پایان نتیجه گرفت: اگراین سه صفت در انسان وجود داشته باشد بالاترین عبادت را در پیشگاه خداوند متعال انجام داده است.


مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی در رثای شهادت حضرت علی (ع) پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.


| شناسه مطلب: 93586




خطیب بعثه نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران