با حضور جمع کثیری از زائران ایرانی برگزار شد؛
احیای شب بیست‌ویکم ماه رمضان در کربلا+فیلم و عکس

مراسم احیای شب بیست‌و یکم ماه مبارک رمضان با حضور زائران ایرانی در سرداب قبلۀ حرم مطهر حضرت سیدالشهداء و خیمه‌گاه حسینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، مراسم احیای شب بیست‌و یکم ماه مبارک رمضان با حضور جمع کثیری از زائران ایرانی در سرداب قبلۀ حرم مطهر سیدالشهداء و خیمه‌گاه حسینی، به همت بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.


در مراسمی که در سرداب قبلۀ حرم سیدالشهدا (ص) برگزار گردید، پس از تلاوت آیاتی از سوره‌های مبارک فرقان و قدر، دعای افتتاح توسط مداح اهل‌بیت (ع) محمدعلی بهتوئی قرائت شد.


در ادامۀ این مراسم، زائران در مجاورت و پیشگاه اباعبدالله (ع)، با هم‌نواییِ مناجات جوشن کبیر، پروردگار خود را به بهترین نام‌هایش خواندند.


در این آیین حیات‌بخش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صمدی یزدی، خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا با بیان این که توصیف فضائل امیرمؤمنان (ع) از توان ما خارج است، با استناد به فرمایشی از آن حضرت به بخشی از فضائل امام متقیان (ع) اشاره کرد.


مرثیه‌سرایی و عزاداری در شب شهادت امیرمؤمنان (ع) و در جوار بارگاه فرزند بزرگوارشان، جلوه‌ای دیگر از محبت شیعیان نسبت به مولایشان بود.


 



 


در پایان این مراسم، مجاوران اباعبدالله (ع) و عزاداران علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)، با قرار دادن قرآن بر سر، ذات اقدس الهی، پیامبر و خاندان او را واسطۀ حوائج خود در پیشگاه خداوند متعال قرار دادند.


گفتنی است در مراسم مشابهی که هم‌زمان در کربلای معلی برگزار شد زائران ایرانی، شب بیست‌و یکم ماه مبارک رمضان را در محل خیمه‌گاه حسینی با مناجات جوشن کبیر و عزاداری امیرمؤمنان (ع)، سحر کردند. در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی تدین با بیان اهمیت توجه و تدبر در قرآن، با استناد به آیات مبارک سورۀ اسراء، به اصول و قوانین کلی ازجمله اصل اختیار و مسئولیت‌پذیری اشاره کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران