آثار ادبی و هنری با موضوع حج معرفی شد آثار ادبی و هنری با موضوع حج معرفی شد آثار ادبی و هنری با موضوع حج معرفی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آثار ادبی و هنری با موضوع حج معرفی شد آثار ادبی و هنری با موضوع حج معرفی شد آثار ادبی و هنری با موضوع حج معرفی شد آثار ادبی و هنری با موضوع حج معرفی شد آثار ادبی و هنری با موضوع حج معرفی شد

آثار ادبی و هنری با موضوع حج معرفی شد

چهلچراغ اشک، حج در آیینه شعر فارسی، حج در ادب فارسی، زمزم یاد و شبنم احساس از جمله آثار ادبی و هنری است که از سوی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،ادای فریضه حج یکی از اساسی‌ترین وظایف مسلمانان جهان است و خانه کعبه در ایام ویژه ادای حج تمتع همچون آهن‌ربایی قوی، قلب مسلمانان را به سمت خود جذب می‌کند.


در این میان ادیبان نیز از گذشته تا به امروز تلاش کرده‌اند که حال و هوای حج را در اشعارشان متجلی سازند. در چشم‌انداز ادب پارسى، منظره شکوهمند حج از زیبایى و جذابیت ویژه‌اى برخوردار است. کمتر شاعری است که کعبه و وابسته‌ها و مشاعر زیباى حج را به تصویر نکشیده و واژه‌ها و ویژگی‌های آن را به‌گونه‌ای بسزا توصیف نکرده باشد.


با توجه به نزدیکی ایام حج تمتع بر آن شدیم چند کتاب را که به موضوع حج در حوزه ادب و هنر پرداخته است به علاقه‌مندان معرفی کنیم.


پژوهشکده حج و زیارت یکی از مراکزی است که در این سالیان اهتمام ویژه‌ای به بحث حج داشته است. در میان آثار مختلف پژوهشکده تعدادی کتاب با موضوع مورد بحث منتشر شده است که گنجینه‌ای از اشعار با موضوع حج در آن‌ها گردآوری شده‌اند.


آداب سخن و سخنوری، چلچراغ اشک، حج در آیینه شعر فارسی، حج در ادب فارسی، زمزم یاد با موضوع اشعار مسابقه بزرگ شعر، شبنم احساس، شخصیت و امامت امیرالمؤمنین علی (ع)، صفای مدینه، عطر یاران، گلچین شعر حج، موزه و پرده بافی مکه مکرمه و هم‌نفس با کربلا از جمله آثار ادبی و هنر است که از سوی پژوهشکده حج و زیارت انتشار یافته است.


علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به کتابخانه دیجیتال حج کتاب‌های موردنظر را مطالعه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران