هم قدم با کاروان سروده شد هم قدم با کاروان سروده شد هم قدم با کاروان سروده شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هم قدم با کاروان سروده شد هم قدم با کاروان سروده شد هم قدم با کاروان سروده شد هم قدم با کاروان سروده شد هم قدم با کاروان سروده شد

هم قدم با کاروان سروده شد

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت سفرنامه منظوم عتبات عالیات محمود تاری را در قالب کتاب هم قدم با کاروان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج، هم قدم با کاروان عنوان سفرنامه منظوم عتبات عالیت محمود تاری است که در قالب مجموعه شعر به همت گروه اخلاق و اسرار پژوهشکده حج و زیارت و از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است.


اثر پیش رو سروده های نغز و روانی است که از سوی شاعر معاصر آقای محمود تاری و در سفر زیارتی اعتاب مقدسه عراق در وصف امامان مدفون در آن سرزمین و شهدای کربلا سروده شده است.


این اشعار خوانندگان را در فضای معنوی حرم اولیاء الهی در نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامرا و حال و هوای اربعین پیاده تا کربلا برده و با گوشه ای از شخصیت، فضائل و مصائب آن بزرگواران آشنا می‌کند.


نویسنده در بخشی از کتاب درباره اثر خود آورده است: آنچه در این مجموعه آمده نه شعر است! که پاره ای دل زائری است که قدم به قدم با کاروان دلدادگان علوی و حسینی همراه شده است.


پیاده به سوی کربلا عنوان یکی از اشعار محمود تاری درباره اربعین است؛


عاشق شیدا


کرب و بلاست مقصد راه پیاده ها


باشد به سوی عشق نگاه پیاده ها


وقتی مسیر سمت بهشت ولایت است


لطف خداست پشت و پناه پیاده ها


دل در هوای دوست فقط داده عاشقش


هر ذرّه خاک گشته گواه پیاده ها


در زیر پای زائر کرب و بلا ملک


گسترده بال بهر رفاه پیاده ها


چندین هزار عاشق شیدا در این مسیر


بازآ که دیدنی ست سپاه پیاده ها


عشق حسین جرم کمی نیست پیش کفر


این هم یک از هزار گناه پیاده ها


از چاه عشق یوسف کنعان برون کشد


هرکس که گشت جلوه ماه پیاده ها


از بس چکید اشک ارادت ز چشمشان


تر شد گلوی خاک ز آه پیاده ها


باید گریست تاول پای رقیّه را


شد زخم عشق خار گیاه پیاده ها


«یاسر» طلوع می‌کند از آسمان بهار


با هر قدم ز شوق پگاه پیاده ها


کتاب هم قدم با کاروان مجموعه شعر محمود تاری (یاسر) در قطع رقعی، 192 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 15500 تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر و روانه بازار نشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران