استاد حوزه و دانشگاه:

تشرف به سفر حج مستلزم دعوت حق است استاد حوزه و دانشگاه:

تشرف به سفر حج مستلزم دعوت حق است استاد حوزه و دانشگاه:

تشرف به سفر حج مستلزم دعوت حق است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استاد حوزه و دانشگاه:

تشرف به سفر حج مستلزم دعوت حق است استاد حوزه و دانشگاه:

تشرف به سفر حج مستلزم دعوت حق است استاد حوزه و دانشگاه:

تشرف به سفر حج مستلزم دعوت حق است استاد حوزه و دانشگاه:

تشرف به سفر حج مستلزم دعوت حق است استاد حوزه و دانشگاه:

تشرف به سفر حج مستلزم دعوت حق است
استاد حوزه و دانشگاه:

تشرف به سفر حج مستلزم دعوت حق است

آیت الله سید علی حسینی آملی گفت: حج از جمله سفرهایی است که باید به آن دعوت شد و این سفر نیازمند دعوت خداوند باری‌تعالی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج در خراسان شمالی، چهارمین همایش آداب‌ و اسرار حج در سال 98، عصر پنجشنبه (۹ خردادماه) در سالن اجتماعات فرهنگسرای شهروند بجنورد برگزار شد.


در ابتدای این جلسه آیت‌الله حسینی آملی با اشاره به اهمیت سفر حج اظهار کرد: شما حجاج در حال مشرف شدن سفر الهی هستید و گام نخست، توجه به این است که به کجا دارید مشرف می‌شوید و دعوت‌کننده چه کسی است؟


وی افزود: تشرف به سفر حج نیاز به دعوت شدن دارد.


حسینی آملی با اشاره به اینکه سفر حج یک سفر الهی است، بیان کرد: تمامی نیازهای دنیایی ما الهی بوده زیرا سلوک‌های ما الهی است.


وی ادامه داد: اعمالی که انجام می‌دهید اگر الهی باشد باعث بازداری شما از گناهان می‌شود و این مانند نمازی است که اگر الهی باشد شما را از فحشا و منکرات بازمی‌دارد.


حسینی آملی در ادامه با اشاره به اینکه حج، یک سفر الهی است و باعث تغییر دید می‌شود، خاطرنشان کرد: بنده که گناه می‌کند یک لکه در دلش ایجاد می‌شود و اگر توبه کند لکه پاک می‌شود و اگر گناه روی‌هم انجام شود این لکه غلیظ‌تر شده و وسیله تطهیر انجام فریضه نماز و روزه و حج است که باعث تطهیر روح انسان می‌شود.


وی اضافه کرد: بعد از انجام حج، باید دید شما الهی شود و تمامی کارهای زندگی‌تان را باید بر محور خدا انجام دهید و تمام مجموعه هستی را با عینک الهی نظاره کنید.


این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: در سفر حج قلبتان را باید حرم الله کنید که در آن صورت، زاویه آن تغییر پیدا می‌کند و نسبت به همه‌چیز حساس می‌شود و تمام‌کارهایتان را با دید الهی انجام می‌دهید.


وی افزود: امسال شما حجاج در سفر حج بلا واسطه با خدا صحبت می‌کنید؛ در جایی حضور پیدا می‌کنید که پیامبر خدا حضور داشته است.


حسینی آملی با اشاره به اینکه در سفر حج باید با روحیه ولایت‌پذیری حضور پیدا کرد، گفت: تن به ولایت بدهید و در سفر حج حضور پیدا کنید.


وی تصریح کرد: حاجی واقعی مَحَرَم اسرار عالم می‌شود و جای پای پیامبر خدا می‌گذارد و زمانی بود که نماز جماعت را سه نفرِ در آن مکان می‌خواندند و اکنون چند میلیون نفر در کنار خانه خدا به نماز می‌ایستند.


این استاد حوزه در خصوص زیارت مزار حضرت خدیجه (س) بیان کرد: در سفر حج از زیارت مزار حضرت خدیجه غافل نشوید که ایشان واسطه بین خداوند بوده‌اند و حضرت خدیجه کسی است که حضرت فاطمه را در بدنش پروراند و حضرت خدیجه پرورانده مادر حسین و حسن است.


حسینی آملی در ادامه افزود: شما هرچقدر به خداوند مشتاق باشید خداوند نسبت به شما مشتاق‌تر است.


وی با اشاره به اینکه حجاج خانه خدا از اهمیت والایی برخوردار هستند، بیان کرد: زمانی که حجاج خانه خدا از سفر خود بازمی‌گردند تا سه ماه هیچ اعمال خوب و بد آنان توسط آن دو ملائک ثبت و ضبط نمی‌شود و خداوند خودش اعمال حجاج را ثبت و ضبط می‌کند و حجاج خانه خدا همانند مجاهدان در جبهه هستند.


 این استاد حوزه تأکید کرد: پرچم انقلاب اسلامی ایران همان پرچم امام زمان (عج) است و پایگاه اولیه و یاران اولیه امام زمان، ایران است و چشم امام زمان به نیروهای انقلابی و حزب اللهی ایران اسلامی است.


حسینی آملی گفت: فرصت حج را غنیمت بشمارید و وقتتان را در بازار نگذارید و به عبادت در این سفر معنوی بپردازید و در این سفر معنوی به نیابت از پدر و مادر حضرت ولی‌عصر (عج) طواف کنید.


در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضلی ، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان شمالی نکاتی را پیرامون اهمیت این سفر بیان کرد.




نظرات کاربران