خطیب بعثه رهبری در کربلا:

روز قدس، روز خروش ملتهای آزاده علیه اشغالگران است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: تیزبینی و بینش عمیق امام خمینی (ره) بود که روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس و روز خروش امت اسلامی، بلکه همه ملتهای آزاده علیه اشغالگران قدس اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج در آخرین پنجشنبۀ ماه مبارک رمضان و در آستانۀ روز جهانی قدس، مراسم سخنرانی و مداحی به همت بعثۀ مقام معظم رهبری در حرم سیدالشهدا (ع) برگزار شد.


در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر صمدی یزدی خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری به بیان بخشی از سوابق تاریخی صهیونیست‌ها ازجمله قتل انبیاء و پیمان‌شکنی با پیامبر اکرم (ص) اشاره کرند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین صمدی یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن افکار صهیونیست‌ها گفت: اگر این غدۀ سرطانی با چنین افکار پلید و نژادپرستانه بر منطقه مسلط شود با مردم منطقه چه خواهند کرد؟


خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در ادامۀ سخنان خود تأکید کرد تیزبینی و بینش عمیق امام خمینی (ره) بود که قبل از هرکسی صهیونیست را شناخت و چهرۀ زشت آن‌ها را برملا نمود و روز جمعۀ آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس و روز خروش امت اسلامی، بلکه همۀ ملت‌های آزاده علیه اشغالگران قدس اعلام نمود و نتیجۀ این کار امام (ره)این شد که امروز رژیم صهیونیستی نه‌تنها از پیشروی و قدرت‌‌نمایی بازایستاده بلکه به دور خود دیوار کشیده است تا مصون بماند، اما دیر نخواهد پایید که به‌طورکلی از جغرافیای تاریخ محو خواهد شد.


 


 


**  دعای کمیل و نوحه‌خوانی در خیمه‌گاه حسینی


در آخرین شب جمعۀ ماه رمضان، مراسم باشکوه دعای کمیل به همت بعثۀ مقام معظم رهبری در محل خیمه‌گاه حسینی (ع) در کربلای معلی برگزار شد.


در این مراسم که با حضور جمع کثیری از زائران ایرانی اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد، مجاوران سیدالشهدا (ع)، در محل خیمه‌گاهی که روزگاری شاهد مناجات سالار شهیدان و یاوران باوفایش بود، با عبارات دعای پرفیض کمیل با خدای خود به راز و نیاز پرداختند.


سینه‌زنی و عرض ارادت به پیشگاه سیدالشهدا (ع) با مداحی محمدعلی بهتوئی، پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.


 



 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران