آمار عمره گزاران جهان اسلام به 7.2 میلیون نفر رسید

خبرگزاری رسمی عربستان، آمار عمره گزاران سال جاری تا روز 25 رمضان را هفت میلیون و 201 هزار و 851 نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری واس، بر اساس شاخص هفتگی عمره، از آغاز موسم عمره امسال (1440ه) تا 25 ماه رمضان همچنین هفت میلیون و 584 هزار و 424 روادید عمره صادر شده که افزون بر هفت میلیون و 200 هزار نفر آنان وارد حرمین شریفین شده اند. 


شاخص هفتگی عمره که در آغاز سال جدید هجری قمری راه اندازی شد، رقم روادید صادر شده، تعداد عمره گزارانی که از گذرگاه های مختلف وارد کشوره شده اند، تعداد عمره گزاران موجود در مکه مکرمه و مدینه منوره، و شمار عمره گزارانی که پس از بجا آوردن عمره به کشورهای شان برگشته اند را مشخص می کند. 


در همین راستا، هیأت عالی حج و عمره عراق نیز اعلام کرده است که عمره گزاران عراق در رده نهم کشورهای اسلامی از نظر تعداد زائر قرار دارند.


"حسن فهد الکنانی" سخنگوی رسمی هیأت عالی حج و عمره عراق در بیانیه ای اعلام کرد: تعداد عمره گزاران عراق که از ابتدای موسم عمره تا روز بیستم ماه رمضان المبارک امسال، مناسک عمره را به جا آوردند، به حدود 270 هزار نفر رسیده است.


بر اساس گزارش شبکه الفرات، وی افزود: تمام عمره گزاران از طریق فرودگاه های بغداد، نجف اشرف، بصره، اربیل و سلیمانیه به سرزمین وحی اعزام شدند.


وی اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت حج و عمره عربستان، عراق از نظر تعداد عمره گزاران موسم امسال پس از کشورهای پاکستان، اندونزی، هند، مصر، ترکیه، الجزایر، یمن و مالزی در رده نهم قرار گرفته است.


الکنانی پیش بینی کرد که در موسم عمره سال آینده شاهد افزایش چشمگیر تعداد عمره گزاران پس از افتتاح گذرگاه مرزی عرعر باشیم که انتظار می رود اواخر سال جاری میلادی افتتاح شود؛ زیرا شهروندان عراقی برای کاهش هزینه های سفر عمره، ترجیح می دهند به جای سفر هوایی، از راه زمینی به عربستان بروند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران