راهپیمایی روز قدس در کربلای معلی+تصاویر راهپیمایی روز قدس در کربلای معلی+تصاویر راهپیمایی روز قدس در کربلای معلی+تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راهپیمایی روز قدس در کربلای معلی+تصاویر راهپیمایی روز قدس در کربلای معلی+تصاویر راهپیمایی روز قدس در کربلای معلی+تصاویر راهپیمایی روز قدس در کربلای معلی+تصاویر راهپیمایی روز قدس در کربلای معلی+تصاویر

راهپیمایی روز قدس در کربلای معلی+تصاویر

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس در کربلای معلی با شعارهای «الله‌اکبر»، «هیهات منا الذله» و «لبیک یا حسین» بر ضرورت حمایت از آرمان قدس شریف تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، راهپیمایی روز قدس در شامگاه آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان در کربلای معلی برگزار شد.


در این راهپیمایی، گروه‌های مختلف مردم عراق، زائران سیدالشهدا (ع) از کشورهای مختلف، مسؤولان و کارکنان بعثۀ مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و کنسولگری ایران در شهر مقدس کربلا حضور داشتند.


شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که شعارنوشته‌هایی حاوی بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری دربارۀ روز قدس در دست داشتند، با شعارهای «الله‌اکبر»، «هیهات منا الذله» و «لبیک یا حسین» بر ضرورت حمایت از آرمان قدس شریف تأکید کردند.


راهپیمایی روز قدس در کربلا معنای روشن‌تری دارد. کربلا نماد ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی است. 


اینجا حرم و مشهد امامی است که فریاد حق‌طلبی‌اش در سراسر تاریخ طنین‌انداز شده است؛ امامی که تمام هستی‌‌اش را فدا کرد تا زیر بار ظلم نرود و مگر می‌شود شیعۀ آن امام بود و در روزمرگی‌ها و مشکلات زندگی، نسبت به ماجرای غم‌‌انگیز فلسطین، اشغال قبلۀ اول مسلمانان و شهادت 42 هزار انسان بی‌گناه توسط رژیمی نژادپرست و کودک‌کش بی‌تفاوت بود؟


به قول علامۀ شهید، مطهری:


«داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده، این قضیه است... اگر حسین‌بن‌علی بود، می‌‏گفت اگر می‏خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد؛ شمر امروز موشه دایان است؛ شمر 1300 سال پیش مرد؛ شمر امروز را بشناس»




مطالب مرتبط

نظرات کاربران