اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از ۱۳ تیرماه اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از ۱۳ تیرماه اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از ۱۳ تیرماه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از ۱۳ تیرماه اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از ۱۳ تیرماه اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از ۱۳ تیرماه اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از ۱۳ تیرماه اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از ۱۳ تیرماه

اعزام نخستین تیم‌های بیمارستانی حج از ۱۳ تیرماه

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از آغاز اعزام نخستین تیم‌های پزشکی و بیمارستانی حج ۹۸ به عربستان از ۱۳ تیرماه سال جاری، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمدتقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا؛ از اعزام نخستین گروه بیمارستانی حج ۹۸ در ۱۳ تیرماه سال جاری، خبر داد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی کار‌های مربوط به حج ۹۸ براساس آینده‌نگری که از سال گذشته داشتیم، انجام شده و تنها امور اجرایی مانند ارسال دارو و خرید بلیط برای نیرو‌های اعزامی باقی مانده است.


حلی‌ساز بیان کرد: دارو‌های خریداری شده نیز قرار است از ۱۳ شوال برابر ۲۷ خردادماه، به عربستان ارسال شود؛ امسال تغییر چندانی در فارماکوپه و میزان دارو‌ها حاصل نشده و مانند پارسال حدود ۸۰ تن دارو ارسال می‌شود.


وی با بیان اینکه برای هر ۳۰۰ نفر زائر، یک پزشک اختصاص داده شده است، گفت: به ازای هر دو کاروان یک پزشک خدمات درمانی لازم را به زائران ارائه می‌کند و در مجموع کادر درمانی حج امسال ۵۵۰ نفر اعم از پزشکان کاروان‌ها و کادر بیمارستانی است.


حلی‌ساز بیان کرد: امسال ۱۸۷ مطب درمانی اختصاص داده شده، همچنین پنج مرکز درمانی در مکه و چهار مرکز در مدینه برپا شده و دو مرکز رئیسی یا بیمارستان هم در مکه و مدینه وجود دارد.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به آغاز واکسیناسیون حجاج نیز اظهار کرد: اتمام واکسیناسیون به خود زوار بستگی داشته و امیدواریم هرچه زودتر اقدام به تزریق واکسن کنند. ضمن اینکه تمامی مراکز جمعیت هلال احمر در سراسر کشور آمادگی تزریق واکسن را داشته و زوار می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.




نظرات کاربران