داستان هایی از حج معصومین بر پیشخوان نشر داستان هایی از حج معصومین بر پیشخوان نشر داستان هایی از حج معصومین بر پیشخوان نشر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
داستان هایی از حج معصومین بر پیشخوان نشر داستان هایی از حج معصومین بر پیشخوان نشر داستان هایی از حج معصومین بر پیشخوان نشر داستان هایی از حج معصومین بر پیشخوان نشر داستان هایی از حج معصومین بر پیشخوان نشر

داستان هایی از حج معصومین بر پیشخوان نشر

گروه اخلاق و اسرار پژوهشکده حج و زیارت وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، کتاب داستان هایی از حج معصومین(ع) اثر داود حسینی را تدوین و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج، کتاب داستان هایی از حج معصومین(ع) اثر داود حسینی به همت گروه اخلاق و اسرار پژوهشکده حج و زیارت و از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شد.


سراسر زندگی پیشوایان معصوم(ع) برای پیروانشان جالب و پندآموز است؛ به ویژه بخش هایی از آن که ایشان فرصت می یافتند در جمع مردم حضور یابند، با آنان به گفتگو بپردازند و در جهت رفع حوایج آنها اقدام کنند.


این حضور بُعد زمینی و بشری  ایشان را برای مردم ملموس تر می ساخت و هم بُعد ملکوتی ایشان را برای آنان درک پذیرتر، و رسیدن به مقامات معنوی را دسترس تر می کرد.


از بخش های زندگی پیشوایان معصوم(ع) حضور ایشان در سرزمین وحی و انجام دادن مناسک حج بود. معمولا در این موقعیت ها حوادث تلخ و شیرینی رخ می داد که هم برای حاضران در خور توجه بود و هم برای کسانی که در این زمان، این حوادث و داستان ها را مطالعه می‌کنند.


داود حسینی نویسنده اثر در کتاب خود، برخی رویدادها، دیدارها و رفتارهای هر یک از معصومین(ع) در موسم حج را گردآوری کرده است و تلاش می‌کند برای کسانی که به دنبال اسوه های کمال و معرفت هستند، سیره رفتاری و گفتاری معصومین(ع) در حج را بازگو کند.


وی برای بهره برداری بهتر از سیره معصومین(ع) در حج و عمره و همچنین سفرهای زیارتی، به جمع آوری داستان هایی از لطایف و ظرایف اخلاقی، عرفانی و اجتماعی معصومین(ع) در این سفر معنوی پرداخته و مطالب را با بیانی ساده و جذاب برای همه سطوح گردآوری کرده است.


در بخشی از این کتاب ذیل عنوان برتری حج تمتع بر حج اِفراد می خوانیم:


احمد بن محمد بن ابی نصر بزنطی می‌گوید که سالی که اباجعفر محمد بن علی(ع) حج انجام داد (یعنی سال 212)، از حضرت پرسیدم: فدایت شوم! به قصد حج اِفراد وارد مکه شدید یا حج تمتع؟ حضرت فرمود: به قصد تمتع. عرض کردم: کدام یک افضل است: عمره تمتع و حج تمتع یا حج اِفراد و بردن قربانی با خود (یعنی حج قِران)؟ ابوجعفر(ع) فرمود: «حج تمتع پس از عمره تمتع، بهتر از عمره مفرده است که قربانی همراه برده شود؛ و پیوسته می فرمود: حاجی داخل نمی شود به چیزی افضل از متعه (عمره تمتع و حج تمتع)».


کتاب داستان هایی از حج معصومین(ع) تألیف داود حسینی در قطع رقعی، شمارگان 500 نسخه و به قیمت 8900 تومان به همت پژوهشکده حج و زیارت و از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر و روانه بازار نشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران