موکب داران شناسنامه دار اربعین از پرداخت گمرک معاف شدند

معاون فرهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: موکب داران شناسنامه دار اربعین حسینی که در ایام محرم و صفر برای استقرار موکب عازم عتبات عالیات در عراق می شوند، از پرداخت گمرک معاف هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، یوسف افضلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار عتبات ایرنا افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۵۴ هزار و ۶۷۲ نفر به سامانه این ستاد مراجعه کردند که از این تعداد تاکنون ۸۳۵ نفر تقاضای صدور شناسنامه برای موکب خود را داشته اند.


وی با بیان اینکه سال گذشته برای دو هزار و هشت نفر پروانه فعالیت موکب داری صادر شده است، گفت: امسال از بین متقاضیان صدور شناسنامه فعالیت از سراسر کشور تاکنون پرونده ۶۰۶ نفر تکمیل و آماده صدور پروانه فعالیت است.


افضلی با اشاره به اینکه پروانه های فعالیت در هر سال تمدید خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر رایگان شدن هزینه های گمرک برای موکب داران شناسنامه دار، تسهیل در امر تردد و صدور مجوز گمرک و ساماندهی آنان از دیگر اقداماتی است که ستاد بازسازی عتبات به انجام می رساند.


معاون فرهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه متقاضیان صدور پروانه فعالیت موکب داری تا فرصت باقی است نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، گفت: هماهنگی و مکان یابی مناسب برای استقرار موکب داران از دیگر اقدامتی است که به انجام خواهد رسید.


| شناسه مطلب: 93690




اربعین موکب



نظرات کاربران