همایش همایش همایش بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش همایش همایش همایش همایش

همایش "اسرار حج" در مشهد برگزار شد

همایش "اسرار حج" ویژه زائران حج تمتع امسال با حضور زائران کاروان های شهر ستان مشهد به همت مدیریت حج و زیارت و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی در عرصه میدان شهدای شهر برگزار شد.

 مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: در آستانه تشرف زائران خانه خدا و در ماه ضیافت الهی، همایش معنوی اسرار حج همچون سالهای گذشته تا ۲۹ ماه رمضان برای حجاج بیت الحرام برگزار می شود.


 


حجت الاسلام حسین احمری افزود: در این همایش تلاش شده است تا زمینه استفاده هر چه بهتر زائران بیت الله الحرام از حضور پرفیض شان در مدینه منوره و مکه مکرمه فراهم شود تا مسافران کوی عشق آمادگی بیشتری برای دریافت معارف و مواهب الهی کسب کنند.


 


وی ادامه داد: هر شب جمعی از اعضای کاروان هایی که قرار است امسال از شهرستان مشهد به حج تمتع مشرف شوند در این همایش که به مدت پنج شب در میدان شهدا برگزار می شود، حضور می یابند.


 


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی گفت: علاوه بر حجاج بیت الحرام امسال، زائرانی که سالهای قبل نیز توفیق حضور در سفر به خانه خدا را پیدا کرده بودند در همایش اسرار حج حضور می یابند.


 


حجت الاسلام احمری تعداد افراد شرکت کننده در همایش اسرار حج در هر شب از برگزاری آن را سه هزار نفر ذکر و بیان کرد: همایش اسرار حج امسال در چهار شهر بزرگ خراسان رضوی یعنی تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار و قوچان نیز به صورت جداگانه برای زائران حج تمتع امسال برگزار می شود.


 


مدیر حج و زیارت خراسان رضوی نیز در این باره گفت: امسال ۶۵ کاروان با ۹ هزار و ۶۵ زائر و ۳۳۰ کارگزار و عوامل حج از این استان به حج تمتع اعزام می شوند که ۳۲ کاروان از مشهد است.


 


آقای جواد شاد افزود: ۵۴.۲ درصد از زائران امسال حج تمتع خراسان رضوی را زنان و ۴۵.۸ درصد آنان را مردان تشکیل می دهند.




نظرات کاربران