حضور میلیونی در ختم قرآن مسجدالحرام حضور میلیونی در ختم قرآن مسجدالحرام حضور میلیونی در ختم قرآن مسجدالحرام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور میلیونی در ختم قرآن مسجدالحرام حضور میلیونی در ختم قرآن مسجدالحرام حضور میلیونی در ختم قرآن مسجدالحرام حضور میلیونی در ختم قرآن مسجدالحرام حضور میلیونی در ختم قرآن مسجدالحرام

حضور میلیونی در ختم قرآن مسجدالحرام

بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر در مراسم ختم قرآن مسجدالحرام در مکه حضور یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از المواطن؛ در عربستان شب گذشته (۱۲ خردادماه) برابر با شب ۲۹ ماه رمضان بود و طبق سنتی همه ساله، بیش از دو میلیون و 500 هزار نمازگزار در مسجدالحرام و صحن‌های مختلف این مکان مقدس جمع شدند و در مراسم ختم قرآن و اقامه نماز تراویح(نماز ویژه اهل سنت در ماه رمضان) شرکت کردند.


بنا به اعلام تولیت امور مسجدالحرام ومسجدالنبی(ص)؛ بیش از چهار هزار کارگر برای نظافت صحن‌های مختلف مسجدالحرام به کار گرفته شد و ۷۴ ورودی اضافی مسجد نیز به روی نمازگزار گشوده شد، به‌طوری که ‌شرکت‌کنندگان در مراسم ختم قرآن مسجدالحرام از ۱۷۰ در وارد این مکان قدسی شدند.


ارائه خدمات‌رسانی ویژه به افراد معلول و دارای نیازهای خاص و افراد مسن از دیگر برنامه‌های ریاست کل امور مسجدالحرام ومسجدالنبی(ص) در شب ۲۹ ماه رمضان بود.


همچنین نهادهای خدماتی و امنیتی مکه برای استقبال از حضور میلیونی زائران و عمره‌گزاران در این مراسم معنوی، در آماده‌باش بودند.


یادآوری می‌شود، براساس آموزه‌های شیعیان، شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان یکی از شب‌های قدر (شب نزول قرآن) است، این در حالی است که اهل سنت، شب‌های ۲۷ و ۲۹ رمضان را از شب‌های قدر می‌دانند.


منبع: ایکنا


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران