خطیب بعثۀ رهبری درکربلا:

اسلام مکتب عقل و عاطفه است

خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا گفت: مکتب اسلام، علاوه بر عقلانیت، بر عاطفه و محبت نیز تأکید زیادی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در صبح بیست‌ و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، جلسۀ سخنرانی و مرثیه‌سرائی به همت بعثۀ مقام معظم رهبری در حرم اباعبدالله الحسین (ع) و با حضور زائران و مجاوران آن حضرت، برگزار شد.


در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر صمدی یزدی، خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در ادامۀ شرح فقرات وصیت‌نامۀ امیرمؤمنان (ع) در بستر شهادت، به سفارش ایشان در توجه به یتیمان پرداخت و گفت: کودکی که پدر و مادر را از دست می‌دهد، نخستین کمبودی که احساس می‌کند، کبود عاطفه است که دیگران باید این کمبود را جبران کنند تا یتیم دچار عقدۀ درونی نشود.


خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری تأکید کرد: توصیه‌های مکتب اسلام به یتیمان، سالخوردگان و زیردستان بیانگر آن است که این مکتب، علاوه بر عقلانیت، بر عاطفه و محبت نیز تأکید زیادی کرده است.


وی افزود: اگر در جامعه‌ای عاطفه‌ها کمرنگ شود، انسانیت از بین می‌رود و خوی حیوانی و وحشیگری جای آن را خواهد گرفت.


حجت‌الاسلام‌ صمدی یزدی ادامه داد: امروز دنیا به‌خصوص دنیای غرب گرفتار بی‌عاطفگی شده است و لذا هر روز در سایۀ بی‌تفاوتی جهانی، خون افراد بی‌گناه و به‌خصوص کودکان ریخته می‌شود.


نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در رسای امام حسن مجتبی (ع) توسط مداح اهل‌بیت (ع)، آقای محمدعلی بهتوئی، پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران