همایش اسرار و معارف حج در کرج برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در کرج برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در کرج برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش اسرار و معارف حج در کرج برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در کرج برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در کرج برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در کرج برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در کرج برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج در کرج برگزار شد

دوره معرفتی زائران حج تمتع استان البرز با عنوان «همایش اسرار و معارف حج » در شهر کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، دوره معرفتی زائران حج تمتع استان البرز با عنوان «همایش اسرار و معارف حج » با همکاری حج و زیارت استان در محل مهدیه کرج با حضور زائران، مدیران و عوامل کاروان‌های حج 1398 استان البرز برگزار شد.


بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ایمانی امام‌جمعه شهرستان فردیس، خطاب به زائران حاضر در این مراسم گفت: حمد و سپاس خدای سبحان را به‌جای آورید که توفیق تشرف به زیارت خانه خود و درک زیارت حرم مطهر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و بارگاه ملکوتی ائمه معصومین (ع) را در بقیع نصیب شما کرده است.


وی افزود: حال که خداوند منان شما را به مهمانی خود دعوت کرده و این سعادت بزرگ را به شما عطا فرموده، شایسته است به‌پاس توفیق و لطف الهی از لحظه‌ای که قصد سفر می‌کنید، عزم خود را جزم کرده تا با روحی والا و عظیم، رفتار، گفتار و تفکرمان را چنان سازیم که زیبنده مهمانی خداوند باشیم.


امام‌جمعه فردیس تصریح کرد: شما زائران عزیز نمایندگان ملت بزرگ ایران هستید و از طرفی فرهنگ ایرانی اسلامی و از سوی دیگر ملت فداکار و عظیم‌الشأن ایران و خون پاک شهیدان والامقام، آن‌قدر عظیم است که شما زائران عزیز را وا می‌دارد تا از عظمت، شکوه و ایثار در مقابل دیدگان مسلمانان دیگر کشورهای جهان به نمایش بگذارید.


وی در خصوص فلسفه حج اظهار کرد: حج، اظهار عبودیت و بندگی به پیشگاه خداوند متعال است که این امر در تمام اعمال حج نظیر احرام و طواف و سعی و قربانی مشهود است. منافع روحی و اخلاقی بسیاری به شخص حاجی و به جامعه اسلامی می‌رسد که از جمله شخص با لباس احرام و قطع وابستگی خود از تعلقات مادی و دنیوی رها گشته و آماده عروج در فضای معنوی و عرفانی می‌شود.


گفتنی است؛ امسال از استان البرز 1300 زائر در قالب 9 کاروان عازم سفر سرزمین وحی می‌شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران