پژوهشکده حج و زیارت منتشر کرد؛

شجره طیبه رهبران و دستاوردهای انقلاب اسلامی

پژوهشکده حج و زیارت وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، کتاب شجره طیبه رهبران و دستاوردهای انقلاب اسلامی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، کتاب شجره طیبه رهبران و دستاوردهای انقلاب اسلامی به همت پژوهشکده حج و زیارت و از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است.


بر اساس آنچه در مقدمه اثر اشاره شده، مهم ترین هدف آن، دلگرمی برای مردم انقلابی ایران، الگویی کارآمد برای مردم سایر کشورها و ایمان بیشتر و قوی تر به وعده الهی برای همه مردم مسلمان جهان است که با دیدن موفقیت های فرزندان اسلام و انقلاب حاصل می شود.


کتاب شجره طیبه رهبران و دستاوردهای انقلاب اسلامی در دو بخش تدوین شده است که بخش نخست آن با عنوان آشنایی با رهبران انقلاب اسلامی به معرفی مختصر امام خمینی(ره) از ولادت تا رحلت و زندگی نامه حضرت آیت الله خامنه ای می پردازد.


از ولادت تا هجرت به قم، هجرت به قم، تحصیل دروس تکمیلی و تدریس علوم اسلامی، امام خمینی در سنگر مبارزه و قیام، قیام پانزده خرداد، تبعید امام خمینی از ترکیه به عراق، امام خمینی و استمرار مبارزه، اوج گیری انقلاب اسلامی در سال 1356 و قیام مردم، هجرت امام خمینی از عراق به پاریس، بازگشت امام خمینی به ایران پس از چهارده سال تبعید و رحلت امام خمینی مجموعه مطالب فصل اول بخش آشنایی با رهبران انقلاب اسلامی را تشکیل می دهند.


در فصل دوم که به زندگی نامه حضرت آیت الله خامنه ای اختصاص دارد، با گوشه ای از دوران سخت زندگی، زندگی علمی و مبارزات سیاسی ایشان آشنا می شویم. همراهی نهضت امام خمینی، حضور در جبهه های دفاع مقدس، دوره ریاست جمهوری با رأی قاطع ملت و ولی فقیه و رهبری انقلاب اسلامی ایران از عنوان های دیگر این فصل است.


در بخش دوم اثر، دستاوردهای مذهبی، سیاسی، علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران به رشته تحریر در آمده است.


روز جهانی قدس به عنوان یکی از دستاوردهای سیاست خارجی انقلاب اسلامی ایران، مناسبتی رسمی است که از یک سال پس از انقلاب اسلامی، در آخرین جمعه ماه رمضان، و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود.


همچنین در این روز، گروه هایی از مسلمانان در نقاط مختلف جهان، حمایت خودشان را از مردم فلسطین به نمایش می گذارند.


گفتنی است، پس از آنکه در شانزده مرداد 1358، نیروهای اسرائیل جنوب لبنان را بمباران کردند، امام خمینی(ره) از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را «روز قدس» برگزینند و در این روز، همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» نشان دهند.


کتاب شجره طیبه رهبران و دستاوردهای انقلاب اسلامی در قطع رقعی، 162 صفحه، شمارگان 500 نسخه و به قمت 12900 تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران