آیین بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در کربلا + تصاویر

آیین بزرگداشت سالگردارتحال امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به همت مؤسسۀ شهید محمدباقر صدر، در بین‌الحرمین کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، آیین بزرگداشتسی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی به همت مؤسسۀ شهید محمدباقر صدر، در بین‌الحرمین کربلای معلی برگزار شد. در این مراسم که در شب سالروز رحلت آن امام فقید برگزار شد، زائران اباعبدالله الحسین(ع)، گروه‌های مختلف عراقی ازجمله حزب الدعوه و حشدالشعبی و مسئولین و کارکنان دفتر بعثۀ مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در کربلای معلی حضور داشتند.


در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمد الاسدی، دبیر کل مؤسسه شهید محمدباقر صدر در سخنانی امام خمینی (ره) را شخصیتی استثنایی در دوران معاصر توصیف کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی سبب تحولات وسیعی در مسیر امت‌ اسلامی شد.


وی ثبات قدم و اطمینان قلب در موقعیت‌های گوناگون را، از ویژگی های برجستۀ امام امت دانست و که امروز و همیشه امت اسلامی به آن‌ها نیاز دارد.


دبیر مؤسسۀ شهید محمدباقر صدر تأکید کرد: ریشۀ این ویژگی های امام به توکل حقیقی ایشان به خداوند متعال بازمی‌گردد و این توکل رمز پیروزی امام راحل در عرصه‌های گوناگون است.


وی افزود: این ویژگی ها در جانشین ایشان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز متجلی است.


شیخ محمدالاسدی سپس به بیان نظرات شهید محمدباقر صدر دربارۀ شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت.


در ادامۀ این مراسم، دکتر حسین المنکوشی، قائم‌مقام مؤسسۀ شهید محمدباقر صدر، از امام خمینی (ره) بعنوان مرد دین، مرجع امت و یک متفکر و عالم سیاسی یاد کرد.


وی با اشاره به کتاب ولایت‌فقیه، امام خمینی را شخصیتی متعلق به امت اسلامی دانست که نهضت‌های متعددی در جهان اسلام از افکار ایشان الهام گرفته است.


قائم‌مقام مؤسسۀ شهید محمدباقر صدر افزود: امام امت در دل‌های مستضعفان جهان، بذر شجاعت و قیام علیه طاغوت‌ها را کاشت.


المنکوشی در پایان سخنانش از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروهک تروریستی داعش تقدیر کرد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ ابراهیم الحسینی مسئول مؤسسۀ اطیاف دیگر سخنران این مراسم بود که با اشارۀ به ابعاد علمی شخصیت امام خمینی (ره)، روز قدس و احیای برائت از مشرکین را دو میراث مهم و ماندگار امام امت عنوان کرد.


وی افزود: امام نظریات اسلامی را از قفسۀ کتابخانه‌ها خارج و وارد عرصۀ عمومی جامعه کرد.


وی به این سخن شهید صدر دربارۀ امام خمینی خطاب به دوستدارانش اشاره کرد که گفت: در امام خمینی ذوب شوید همان‌گونه که او در اسلام ذوب شده است.  


شعرخوانی پرشور شاعر بغدادی آقای محسن الجورانی، در وصف امام خمینی (ره) پایان‌بخش مراسم گرامیداشت رهبر فقید انقلاب اسلامی در بین‌الحرمین کربلای معلی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران