صاحبنظران عراقی:

 امام خمینی پیشوایی تکرارناپذیر است صاحبنظران عراقی:

 امام خمینی پیشوایی تکرارناپذیر است صاحبنظران عراقی:

 امام خمینی پیشوایی تکرارناپذیر است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صاحبنظران عراقی:

 امام خمینی پیشوایی تکرارناپذیر است صاحبنظران عراقی:

 امام خمینی پیشوایی تکرارناپذیر است صاحبنظران عراقی:

 امام خمینی پیشوایی تکرارناپذیر است صاحبنظران عراقی:

 امام خمینی پیشوایی تکرارناپذیر است صاحبنظران عراقی:

 امام خمینی پیشوایی تکرارناپذیر است
صاحبنظران عراقی:

امام خمینی پیشوایی تکرارناپذیر است

تعدادی از نویسندگان، کارشناسان و اصحاب قلم در عراق به مناسبت سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در یادداشت ها و مقالاتی تاکید کردند که امام خمینی (ره) اسطوره و پیشوایی تکرار ناپذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف، این عده در مقالات و یادداشت‌های جداگانه که برخی در سایت‌های خبری و بخشی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، تاکید کردند: انقلاب کم نظیر مردمی ایران و تأثیراتی که این انقلاب تا به امروز در بین ملت‌های مسلمان و مستضعف جهان دارد، از امام امت (ره) چهره‌ای اسطوره‌ای و پیشوایی تکرار ناپذیر ساخته است.


«فراس الحجامی» یکی از فعالان اجتماعی عراق، در یادداشتی با عنوان "امام خمینی (ره) اسطوره و رهبری تکرار ناپذیر" نوشته است: اگر امام خمینی (ره) امروز زنده بود بی شک با اتخاذ موضعی انقلابی، پشت غرب و دنباله‌هایش در منطقه از شیخ نشین های عرب حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی را می‌شکست.


«باقر الجبوری» با عنوان "اما م خمینی (ع)؛ پدر، مرجع و رهبر" نوشته است: تفاوت امام (ره) با همه رهبران جهان این بود که او برای آخرت کار می‌کرد و نه دنیا و برای همین بدون محافظ شخصی بود و در کاخ‌های مجلل سکونت نکرد.


این فعال رسانه‌ای عراقی اضافه کرده است: امام رحمه الله از جنس مردم بود برای همین بدون هیچ گونه تشریفاتی در یک خانه اجاره‌ای در شمال تهران سکونت داشت.


یکی از نیروهای جهادی عراقی در ایام معارضه علیه رژیم صدام نیز که در مراسم خاکسپاری امام (ره) در تهران حضور داشت، در یادداشت خود لحظات حزن انگیز آن روزها را به رشته تحریر در آورده است.


«عبدالحسین الظالمی» نوشت: وقتی خبر ارتحال امام (ره) را شنیدم در جبهه غرب ایران حضور داشتم و به سرعت به همراه تنی چند از نیروهای مجاهد عراقی خود را به تهران رساندم و راهی بهشت زهرا (س) شدم.


الظالمی لحظات پر از اندوه آن ایام و اینکه بالگرد حامل پیکر مطهر امام (ره) در میان ازدحام جمعیت نمی‌توانست بر زمین بنشیند و ضجه و عزاداریی را که مردم برای پیرجماران می‌کردند، به تفصیل نگاشته است.


وی نوشته است: یکی از دوستان همراهش از نیروهای جهادی عراق، به او گفته است که می‌خواهد چشمانش را برهم بزند و دوباره باز کند و ببیند که همه این ها، خواب و خیال و امام (ره) هنوز زنده است اما واقعیت چیز دیگری می‌گفت.


«مصطفی کریم» یک نویسنده عراقی نیز در سایت خبری «براثا» عراق در مقاله‌ای با عنوان "امام خمینی (ره) و تحقق رؤیای انبیاء" به کلمات آیت الله شهید محمد باقر صدر اندیشمند بزرگ عراقی اشاره کرد که وقتی خبر پیروزی انقلاب اسلامی ایران را شنید عبارت مشهور خود را بر زبان جاری ساخت: «امام خمینی (ره) رؤیای انبیاء و اولیای الهی را تحقق بخشید.»


کریم اضافه کرده است: امام خمینی (ره) مبتکر و طراح انقلاب ایران اسلامی است و معجزه او در قرن بیستم تحقق یافت تا ایران را به یکی از کشورهای بزرگ و اثرگذار در جهان تبدیل کند.


او نوشته است که ایران اسلامی امروز در همه سطوح از جمله تولید علم و پیشرفت و رفاه و قدرت نظامی در صف اول کشورهای جهان قرار دارد و اینها همگی از برکات آن بزرگمرد است.


وی اضافه کرده است: امام خمینی (ره) رفت اما ملت‌های بیداری را پشت سرخود گذاشت و همه این ملت‌های بیدار اینک راه انقلاب اسلامی ایران را علیه ظالمان و نظام‌های تابع استکبار در پیش گرفته‌اند.


«علی الطویل» یک فعال رسانه‌ای دیگر عراقی در یادداشتی با عنوان "امام خمینی (ره)، رهبر، عالم و الهام کننده" نوشته است: امام خمینی (ره) از معدود رهبران جهان است که وقتی از دنیا رفت دو برابر جمعیتی که او را در بدو ورود به تهران استقبال کردند، تا بهشت زهرا (س) بدرقه اش کردند.


وی اضافه کرده است: این نشان می‌دهد در همان مدت زمانی که امام (ره) در بین مردم ایران بود، شخصیت او تا عمق جان ملت ایران تأثیر کرد و مردم ایران نیز به اخلاص و تلاشی که این رهبر برای کشور و ملت ایران و جهان اسلام مبذول می‌کند، آگاه شدند و برای همین به او دلبستند.


وی خاطرنشان ساخته است: دستاوردهای امام (ره) نقطه عطفی در تاریخ بشریت به شمار می‌رود که حال و آینده جهان و بویژه امت اسلامی را تحت تأثیر قرار داده و همچنان باید انتظار این تأثیرات را در آینده داشت.


همزمان تعدادی از رسانه‌های عراق برنامه‌های ویژه ای پیرامون زندگی امام خمینی (ره) و افکار و اندیشه‌های سیاسی و فقهی ایشان و همچنین دستاورد بزرگ امام رحمه الله علیه یعنی انقلاب اسلامی و اثرات منطقه‌ای و بین المللی این انقلاب پخش کردند.


در برخی از این برنامه‌های ویژه، کارشناسان عراقی و ایرانی پیرامون شخصیت و افکار و اندیشه‌های سیاسی وفقهی امام راحل اظهار نظر کردند.


همزمان برخی از کاربران عراقی نیز در صفحات شخصی خود تصاویری از حضرت امام خمینی به ویژه برش‌های ویدئویی از آخرین لحظات بستری امام راحل در بیمارستان و اقامه نماز توسط ایشان را به نمایش گذاشته‌اند.




نظرات کاربران