فضائل عظیم زیارت، مشروط به معرفت و پیروی از امام است

خطیب بعثۀ رهبری در کربلا گفت: طبق روایات ثواب کامل زیارت امام حسین (ع) مشروط به معرفت امام است و معرفت بدون اطاعت و پیروی از امام در تمام شئون زندگی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در جلسۀ سخنرانی و مداحی صبح روز پنجشنبه (شانزدهم خرداد) که با حضور زائران و مجاوران اباعبدالله الحسین (ع) در حرم مطهر آن حضرت برگزار شد حجت‌الاسلام حسن قائمی، با اشاره به روایاتی، ثواب زیارت امام حسین (ع) را موجب غفران گناهان و نیز هزار حج و عمرۀ مقبول دانست.


وی با بیان اینکه طبق روایات، این ثواب عظیم، مشروط به معرفت امام است، در توضیح معرفت به امام با استناد به روایتی از امام صادق (ع) گفت: این معرفت بدون اطاعت و پیروی از امام در تمام شئون زندگی حاصل نمی‌ شود.


خطیب مراسم بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا با تشریح سه‌گونه رابطۀ با امام و ذکر شواهد تاریخی افزود: رابطۀ با امام فقط مرید و مرادی و صرفاً یک رابطۀ احساسی نیست بلکه تبعیت کامل از امام لازم است.


حجت‌الاسلام قائمی در ادامه با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ واقعۀ عاشورا، حضرت اباالفضل العباس (ع) وحبیب‌بن مظاهر را به‌عنوان نمونه‌هایی کامل برای این نوع رابطه توصیف کرد.


مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی در رثای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش توسط مداح اهل بیت آقای محمدعلی بهتوئی پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران