نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مدیریت معنوی کاروان‌های حجاج مد نظر قرار گیرد

آیت الله عبادی با بیان اینکه مناسک حج بسیار زیبا و شکوه اسلام در این مناسک است، گفت: اما روح عبادت حج در «لبیک» و پاسخ به دعوت الهی نهفته است و باید حتما مدیریت معنوی کاروان‌های حج مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله «سید علیرضا عبادی» روز شنبه (18 خرداد) در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارگزاران امور حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار کرد: عبادت (نماز، روزه، حج و ...) مانند بسیاری از امور دیگر و خود انسان دارای جسم و روح است.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نماز، تنها رکوع و سجده نیست، گفت: باید اعمال نماز برابر با احکام باشد اما روح نماز کارساز است.


آیت الله عبادی افزود: روزه تنها گرسنگی و تشنگی نیست؛ بلکه روح روزه انسان را به حالت تجرب می برد.


وی با بیان اینکه مناسک حج بسیار زیبا و شکوه اسلام در این مناسک است، تأکید کرد: اما در عین حال روح عبادت حج در «لبیک» و پاسخ به دعوت الهی نهفته است.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مدیریت اعزام حجاج به مناسک حج کار سختی است، ادامه داد: اما همواره در کنار این مسائل حتماً باید مدیریت معنوی کاروان‌های حج مدنظر قرار گیرد تا حجاج، گرفتار مسائل حاشیه ای و فرعی نشوند.


آیت الله عبادی بیان کرد: باید مدیریت کاروان‌های حج به گونه ای باشد که به جهت مدیریت ظاهری و روح معنوی اشباع شوند تا زمانی که حجاج برمی‌گردند سرشار و شاداب باشند.


منبع: شبستان




نظرات کاربران