موانع حفظ برکات عبادات + فیلم موانع حفظ برکات عبادات + فیلم موانع حفظ برکات عبادات + فیلم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موانع حفظ برکات عبادات + فیلم موانع حفظ برکات عبادات + فیلم موانع حفظ برکات عبادات + فیلم موانع حفظ برکات عبادات + فیلم موانع حفظ برکات عبادات + فیلم

موانع حفظ برکات عبادات + فیلم

خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه در مسیر بندگی خداوند دو مانع وجود دارد، گفت: مانع درون آدمی شهوات و نفس اماره است و مانع خارجی همان ابلیس و شیطان است و تا این دو مانع وجود دارد، حرکت معنوی و کسب مقامات امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، جلسۀ سخنرانی و مرثیه‌خوانی، صبح روز شنبه (هجدهم خرداد)، با حضور زائران ایرانی در حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.


در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به بی‌نیازی و کمال مطلق خداوند متعال گفت: ازآنجایی‌که خداوند با کمال بی‌نیازی از بندگان، هدف خلقت را عبادت بیان کرده است، متوجه می‌شویم که برکات عبادت به خود ما می‌رسد تا در مسیر عبودیت به مقام مرآتیت صفات الهی برسیم.


خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به این حقیقت که ما برکات و نورانیت را به‌سختی به دست می‌آوریم اما آن را به‌آسانی از دست می‌دهیم،گفت: در مسیر بندگی خداوند دو مانع وجود دارد. مانع درون آدمی شهوات و نفس اماره است و مانع خارجی همان ابلیس و شیطان است و تا این دو مانع وجود دارد، حرکت معنوی و کسب مقامات امکان‌پذیر نخواهد بود لذا باید این دو مانع کنار رود تا راه حرکت معنوی انسان باز و کسب مقامات امکان‌پذیر شود.


--



 


مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی توسط مداح اهل‌بیت (ع)، آقای محمدعلی بهتوئی، پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.


 



 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران