خطرناک‌ترین دشمن انسان+صوت خطرناک‌ترین دشمن انسان+صوت خطرناک‌ترین دشمن انسان+صوت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خطرناک‌ترین دشمن انسان+صوت خطرناک‌ترین دشمن انسان+صوت خطرناک‌ترین دشمن انسان+صوت خطرناک‌ترین دشمن انسان+صوت خطرناک‌ترین دشمن انسان+صوت

خطرناک‌ترین دشمن انسان+صوت

خطیب بعثۀ مقام رهبری با استناد به آیات قرآن و روایات گفت: شهوت و نفس اماره، قوی‌ترین و خطرناک‌ترین مانع در سیر معنوی انسان است و تنها راه نجات از شر نفس اماره، انجام دادن اموری است که رحمت الهی را بر انسان نازل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج جلسۀ سخنرانی و مرثیه‌سرایی، به همت بعثۀ مقام معظم رهبری، صبح یکشنبه(نوزدهم خردادماه)، در حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.


در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رحیم توکل، خطیب بعثۀ مقام رهبری در کربلا با استاد به آیات قرآن کریم و روایات گفت: بااینکه شیطان دشمن قسم‌خورده‌ای در کمین انسان است، شهوت و نفس اماره قوی‌ترین و خطرناک‌ترین مانع در سیر معنوی انسان است.


خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری افزود: تنها راه نجات از شر نفس اماره، انجام دادن اموری است که رحمت الهی را بر ما نازل کند. وی تقوی، انجام دادن واجبات و مستحبات و دوری از تکبر و عجب را عامل نازل شدن رحمت الهی بیان کرد و گفت: اگر نفس اماره در غل ‌و‌ زنجیر عقل قرار گرفت، رحمت الهی بر انسان نازل می‌شود.


 


فایل صوتی کامل این سخنرانی:


 



 


نوحه‌خوانی در رثای حضرت علی‌اصغر (ع) توسط مداح اهل‌بیت(ع)، آقای محمدعلی بهتوئی پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران