داروی مورد نیاز حجاج به عربستان ارسال می شود

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارسال حدود ۶۰ تن داروی مورد نیاز حج تمتع ۹۸، به مکه و مدینه در روزهای پایانی خرداد ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از جمعیت هلال‌احمر، محمدتقی حلی ساز با اعلام این خبر اظهار داشت: داروهای مورد نیاز حج ۹۸ خریداری شده و در حال بسته بندی برای ارسال به مکه و مدینه است و مقرر شده تا داروها در تاریخ ۲۹ یا ۳۰ خرداد (۱۵ یا ۱۶ شوال) برای ارسال با هواپیمایی امارات آماده باشد و در تاریخ ۳ تیر (۲۰ شوال) به جده برسد.


وی توضیح داد: هماهنگی لازم برای ارسال داروها از سوی شرکت باربری و همچنین اخذ مجوزها از وزارتخانه های صنایع و بهداشت و درمان و سازمان گمرک در حال انجام است.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی ها برای پرواز پزشکان، اقامت و اعزام آنها در دست انجام است، ادامه داد: نخستین گروه پزشکی هلال‌احمر ۱۳ تیر و نخستین گروه زائران ۱۷ تیر به عربستان اعزام می‌شوند.


حلی ساز اضافه کرد: معاینات، ثبت اطلاعات پزشکی و تائید توانایی جسمی تمامی متقاضیان حج انجام شده و به جز موارد خاصی که به سیستم اضافه می‌شود، موردی از تایید توانایی جسمی نمانده است.


«مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، مأموریت اصلی خود را تأمین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تلاش می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.»




نظرات کاربران