همایش آموزشی مدیران مجموعه ،کاروان ،عوامل اجرایی و پزشکان حج 98 استان کرمان برگزارشد

به منظور آشنایی بیشتر مدیران و عوامل اجرایی حج 98 با عملیات حج، همایش آموزشی مدیران مجموعه ،کاروان ،عوامل اجرایی و پزشکان حج استان کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این همایش حجت الاسلام والمسلمین حسین سازندگی مسئول دفتربعثه مقام معظم رهبری دراستان کرمان درسخنانی در ذیل حدیثی از امام صادق (ع) پیرامون توکل، اظهار داشت: امام صادق فرمودند کسی که میخواهد قوی ترین مردم باشد باید برخدا توکل کند و هرکس میخواهد کریم ترین مردم باشد باید تقوای الهی پیشه کند و کسی که میخواهد ثروتمند ترین مردم باشد باید به خدا اطمینان داشته باشد.


وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) هم با توکل بر خداوند آنچنان قوی شد که تمام هیمنه استکبار را در هم کوبید و با رعایت تقوای الهی به گونه ای کریم شد که خدا محبت او را  نه در دل مردم شیعه بلکه  تمام مستضعفین جهان قرار داد.


وی ادامه داد: امام با آن مقام ارجمند میفرماید: اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر است ازاینکه  رهبر بگویید لذا همه ما جزء خدمتگزاران به بهترین بندگان خدا یعنی ضیوف الرحمان هستیم و باید با تمام قوا و بهترین وجه به زائران خدمت کنیم و اگر خدای ناخواسته زمانی این نعمت از ما سلب شد مدیون نباشیم بلکه سر افراز باشیم.


درادامه این همایش آقای محمودعرب نژاد مدیر حج وزیارت استان کرمان نیز روند عملیات حج را برای مدیران وعوامل اجرایی حج 98 تشریح کرد و از آنها خواست درامرخدمت رسانی به زائران کوتاهی نکنند.  




نظرات کاربران