مراسم اربعین حسینی باید مردمی باقی بماند

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: تمامی سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین این است که این حرکت ارزشی و معنوی مردمی باقی بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، احمد محمدی‌فر در نخستین جلسه هم‌اندیشی کمیته اسکان، تغذیه و جذب نذورات مردمی اربعین حسینی که پیش از ظهر سه شنبه (21خردادماه) در محل شهرداری تهران برگزار شد، افزود: تمامی سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین این است که این حرکت ارزشی و معنوی مردمی باقی بماند.


وی، مشارکت مردم در مراسم اربعین حسینی را بسیار مهم برشمرد و افزود: حضور و فعالیت ارگان‌های دولتی برای برپایی مراسم اربعین حسینی، تنها فراهم کردن و مدیریت زیرساخت‌هاست؛ بنابر این خود مراسم اربعین حسینی توسط مردم و نهادهای مردمی برپا می‌شود و مورد حمایت این ستاد نیز هست.


دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: باید کاری کنیم که مراسم اربعین حسینی به‌صورت پویا و فعال توسط خود مردم برگزار شود و ستاد مرکزی اربعین نیز این هدف را در تمامی سیاست‌های خود اجرایی می‌کند که تا این حرکت ارزشی پایدار بماند.


وی یادآور شد: خوشبختانه کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در بعثه مقام معظم رهبری فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش زائران اربعین حسینی در دستور کار قرار داده است تا این پیام معنوی اربعین حسینی به تمام جهان مخابره شود.


محمدی‌فر حمایت از ارزش‌های دینی در عراق را بسیار مهم برشمرد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌تمامی نمادهای و ارزش‌های را که مردم عراق به آن پایبندند، مقید است و آن را حفظ خواهد کرد.


وی یادآور شد: برای فراهم کردن زیرساخت‌ها در شهرهای مرزی با استانداری‌های معین همچون استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه جلساتی را برگزار می‌کنیم تا قبل از آغاز مراسم اربعین زیرساخت‌های لازم فراهم شود و زائران با مشکلی خاصی روبه‌رو نشوند.


منبع: آنا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران