رئیس سازمان حج و زیارت:

حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران رئیس سازمان حج و زیارت:

حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران رئیس سازمان حج و زیارت:

حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش
رئیس سازمان حج و زیارت:

حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران رئیس سازمان حج و زیارت:

حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران رئیس سازمان حج و زیارت:

حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران رئیس سازمان حج و زیارت:

حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران رئیس سازمان حج و زیارت:

حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران
رئیس سازمان حج و زیارت:

حرکت به سوی حج هوشمند و تسهیل خدمات رسانی به زائران

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این سازمان حرکت در مسیر حج هوشمندو تسهیل ارائه خدمات به زائران و حجاج را محور عمل خود قرار داده است، گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین کشور در حوزه بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی، اینترنت و نرم افزارهای کاربردی نوین در ارائه آموزشها واطلاع رسانی زائران و خادمان پیشرو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ آقای علیرضا رشیدیان در همایش آموزشی توجیهی حج تمتع ۹۸ ویژه استان های شرقی کشور در مشهد مقدس، اظهار کرد: آسیب شناسی عملکردها در مراسم حج سال های گذشته در قالب ۲۲ کارگروه انجام شده است.

وی ادامه داد: رفع آسیبهای سنوات گذشته بر عهده مسؤولان هر حوزه است و باید به گونه ای عمل شود که نواقص در حج امسال مرتفع شده و بر این مبنا تکرار مسائل و ضعف ها در موسم حج هیچ توجیهی ندارد.

وی اضافه کرد: امسال مذاکرات حج تمتع ۹۸ با طرف سعودی از کمیت و کیفیت خوبی برخوردار بود؛ در این مذاکرات در موضوع راه اندازی دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان، برگزاری مراسم، مناسبت ها و دعاها، انعقاد بموقع قراردادهای مسکن و تغذیه و تدارکات، افزایش تعداد زائران از ۸۱ هزار نفر به ۸۴ هزار نفر تفاهم خوبی صورت گرفت.
آقای رشیدیان در جمع کارگزاران حج استان های شرقی تصریح کرد: بعد از این توافقات و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، اینک باید برای عملکرد مطلوب و ارتقای÷ سطح خدمات مناسب در این موسم هماهنگی، هم افزایی و تعامل بین همه بخش های عملیاتی حج باید افزایش یافته و با خدمت خالصانه برای خدا همه توان خود را برای رضایتمندی زائران به کار گیریم.
وی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی دست اندرکاران حج گفت: هر گونه اجتهاد و اعمال نظر بدون هماهنگی با سیستم مشکلاتی را ایجاد می کند که گاهی غیر قابل جبران است و بر این اساس باید مدیران امور زائران را در چارچوب دستورالعمل ها در همه حوزه ها پیگیری کنند.
رشیدیان خطاب به مدیران کاروان و مجموعه ها بر نیرو سازی، سعه صدر و اطلاع رسانی شفاف خدمات و محدودیت ها تأکید کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت از مدیران کاروانها خواست تا ضمن داشتن برخوردهای مثبت به اطلاع رسانی شفاف و توجیه کامل زائران در جلسات آموزشی پیش از اعزام پرداخته تا آرامش خاطر بیشتری برای زائر فراهم شود.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین بر ملاحظات صورت گرفته در تنظیم برنامه غذایی با توجه به تجارب سنوات گذشته اشاره و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت هتل ها برای پخت غذای حجاح می تواند به ارتقای بیشتر کیفیت غذاها و رضایت زائران بینجامد؛ ضمن آنکه با وجود حجم بالای طبخ غذا در آشپزخانه های مرکزی در موسم حج تمتع، کیفیت آن، رعایت و مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در موضوع انعقاد قرارداد مسکن، تغذیه و تدارکات در موعد مناسب، در عین آنکه تلاش شده کیفیت حفظ شود، زمینه صرفه جویی در هزینه ها را هم در پی داشت، گفت: اجاره بموقع مسکن موجب صرفه جویی ۵۰ میلیون ریال سعودی را فراهم کرد.
مدیر کل امور کارگزاران و سرپرست تعذیه و تدارکات سازمان نیز در ادامه این نشست، توضیحاتی در مباحث اجرایی به کارگزاران و حاضران در این همایش ارائه کرد.
در بخش پایانی همایش نیز کارگزاران حج ٩٨ استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان مباحث و موضوعات خود را طرح کردند.
حدود ٢۰ درصد زائران کل کشور از این 4 استان شرقی هستند ضمن آنکه سهم زائران خراسان رضوی بالغ بر ٩ هزار نفر است که در قالب ۶۵ کاروان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران