اعلام فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) اعلام فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) اعلام فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) اعلام فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) اعلام فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) اعلام فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) اعلام فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س)

اعلام فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س)

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از آغاز فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام مهدی احمدی اظهار کرد: هنر و فعالیت های هنری زمانی ارزشمند است که در راستای اهداف الهی و در جهت کرامت انسان باشد. هنرمند متعهد پس از باور به معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام، جوشش های درونی اش در قالب های مختلف هنری بروز می کند و اثربخش می شود. 
وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی شعر فاطمی به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گفت: در این راستا دبیرخانه کنگره تشکیل شد که با اعلام فراخوانی از تمام شاعران فارسی‌زبان دعوت به عمل می‌آید تا با آثار ارزشمند و فاخر خود با موضوع سیره و ابعاد شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که از اندیشه و و روحی پاک و ولایی سرچشمه می‌گیرد، در این کنگره شرکت کنند. 
معاون فرهنگی آستان مقدس درباره اهداف برگزاری کنگره ملی شعر فاطمی گفت: انتشار و ترویج فرهنگ منور فاطمی(س)، گسترش فعالیت‌های ادبی با محوریت سیره و سلوک، تاریخ، اندیشه و آموزه‌های حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، کشف استعدادهای جوان فعال در حوزه خلق آثار فاخر آیینی به ویژه اشعار مرتبط با حضرت معصومه سلام الله علیها و گرامیداشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ فاطمی(س) و کمک به انتشار وسیع آن از اهداف برگزاری این کنگره می باشد.
 حجت الاسلام احمدی در ادامه به تبیین موضوعات کنگره پرداخت و گفت: پرداخت شاعرانه به جایگاه حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام به عنوان دختر، خواهر و عمه‌ امام معصوم(ع)، پرداخت شاعرانه به سیره و سلوک شخصی حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام (کرامت، حجاب، عفاف، آزادگی، علم آموزی و...) و پرداخت شاعرانه به سیره‌ و سلوک سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام (هجرت جهادگونه از مدینه، ولایت پذیری و...) از جمله موضوعات کنگره شعر فاطمی است.
وی پرداخت شاعرانه به مفهوم زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام به عنوان نماد عشق به ولایت، نماد مبارزه با دشمنان ولایت، نماد قرارگیری در دایره توحید و عبودیت و...  و پرداخت شاعرانه به نقش شهر مقدس قم در پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت حضور حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام را از دیگر موضوعات این کنگره برشمرد.
معاون فرهنگی آستان مقدس خاطرنشان کرد: کنگره ملی شعر فاطمی در چهار بخش شعر کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، دوبیتی و...)، شعر نو (نیمایی، آزاد، هایکو، سه‌گانی و...)، شعر کودک و نوجوان و ترانه و سرود برگزار می گردد.
به گزارش خبرگزاری آستان مقدس، مقرارت شرکت در کنگره عبارتند از: ثبت نام و ارسال آثار در تارنمای www.keramat.amfm.ir/fop  که محدودیتی از نظر سن و تعداد آثار برای شرکت کنندگان وجود ندارد، شرکت کنندگان می‌توانند در تمام بخش‌های جشنواره اشعار خود به زبان فارسی را ارسال کنند، اشعار برگزیده در کنگره‌های دیگر وارد مرحله داوری نمی‌شوند، آثار ارسال بایستی در قالب یک فایل word با قلم نازنین و اندازه 14 به صورت تایپ شده در تارنمای کنگره بارگذاری شود و از پذیرش آثار در سایر قالب ها مانند pdf و... معذوریم.
همچنین حضور و شعرخوانی برگزیدگان در مراسم اختتامیه الزامی است و دبیرخانه حق استفاده از آثار ارسالی را جهت هرگونه استفاده هنری و رسانه‌ای و... با ذکر نام پدیدآورنده اثر برای خود محفوظ می‌دارد.
از جمله جوایز این کنگره اعطای نشان فاطمی، تندیس کنگره و هدیه نقدی به مبلغ  هشت میلیون ریال به بیست برگزیده است و صاحبان آثار راه‌یافته به مرحله‌ی داوری نهایی به افتخار «خادمیاران فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها» نائل می‌شوند.


منبع: پایگاه آستان مقدس حضرت معصومه علیهالسلام


| شناسه مطلب: 93871




حضرت معصومه شعر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران