نگاهی به فعالیت‌های حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده نگاهی به فعالیت‌های حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده نگاهی به فعالیت‌های حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به فعالیت‌های حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده نگاهی به فعالیت‌های حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده نگاهی به فعالیت‌های حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده نگاهی به فعالیت‌های حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده نگاهی به فعالیت‌های حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده

نگاهی به فعالیت‌های حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده

مدیر حج و زیارت لرستان توزیع غذای گرم، آب‎های بسته‌بندی، کولر و چادر، اقلام بهداشتی و خوراکی و ... را بخشی ‎از فعالیت‌های مدیریت حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان ذکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمد خسروی در گفت‌وگو با ایکنا افزود: در راستای کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان استان لرستان از روز ۱۴ فروردین با تجهیز مقر امدادی و آشپزخانه پخت متمرکز در مسجد صاحب‌الزمان(عج) و حسینه فاطمیه روستای ولیعصر واقع در پنج کیلومتری شرق پلدختر طبخ و توزیع غذای گرم بین ساکنان با حفظ کرامت آسیب‌دیدگان در مناطق یاد شده آغاز شد.


وی طبخ و توزیع ۳۰ هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم ظرف مدت ۹ روز اول و توزیع مستقیم بین مردم آسیب‌دیده، نیروهای جهادی، نیروهای هلال‌احمر، شرکت توزیع برق و شرکت گاز و طلاب جهادی سازمان تبلیغات اسلامی، طبخ و توزیع چهار وعده صبحانه گرم طی چهار روز با کمک نیروهای جهادی موکب‌العباس(ع) خرم‌آباد، طبخ و توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم از تاریخ ۱۳ فرودین لغایت ۲۹ فروردین‌ماه با کمک نیروهای جهادی استان البرز، تهیه و توزیع چهار کامیون آب معدنی از شرکت آب گهر دورود و توزیع آب‌های بسته‌بندی شده شرکت آب منطقه‌ای استان البرز که در مقر امدادی کارگزاران سازمان حج تولید شد، را بخشی‌ از فعالیت‌های حج و زیارت لرستان در مناطق سیل‌زده استان ذکر کرد.


خسروی، تهیه ۱۰۰ کولر آبی ۲۹۰۰ پایه‌دار و در حال توزیع برای تجهیز مسکن مهر پلدختر، چادرهای چم مهر بین تعدای از آسیب‌دیدگان بر اساس معرفی معتمدان محلی، توزیع بیش‌ از ۱۵ هزار ماسک تنفسی در مناطق آسیب‌دیده و بین نیروهای جهادی، تهیه و توزیع بیش‌ از ۲۰۰ چکمه و ۵۰ بیل و ۵ فرغون بین نیروهای جهادی برای ارائه خدمت به آسب‌دیدگان را از دیگر خدمات ارایه شده توسط این مدیریت برشمرد.


تهیه دو کامیون اقلام بهداشتی و بسته‌بندی و توزیع توسط بانوان مؤسسه خیریه همیاران راه خدا، توزیع ۳۰۰ فلاکس چای، ۱۰۰ کلمن آب، نصب سه دستگاه آبسردکن در چم‌مهر، نصب سه یخچال در کمپ معمولان، توزیع ۵۰ اجاق گاز ۲ شعله با کپسول با کمک نیروهای بعثه مقام معظم رهبری، تهیه و توزیع اقلام مدت‎دار غذایی شامل ۴ تن برنج، هزار کیلو روغن و مقادیری خرما، بیسکویت، رب، چای، تن ماهی و خوراک لوبیا، از دیگر خدمات مدیریت حج و زیارت استان لرستان به سیلزدگان استان را شامل می شود.


وی، کمک به نیروهای هلی‌برد برای توزیع اقلام غذایی و امدادی به مناطق آسیب‌دیده که امکان دسترسی راه زمینی نداشتند، ساماندهی و همراهی و تجهیز نیروهای جهادی دانشگاه آیت‌الله بروجردی، دانشگاه امام صادق(ع)، موکب العباس و هیئت امام رضا(ع) البرز را از دیگر فعالیت‌های حج و زیارت لرستان برشمرد.


مدیر حج و زیارت لرستان با اشاره به این‌که این خدمت با هماهنگی هلال‌احمر و نیروهای بومی ادامه دارد، اضافه کرد: اقلام پایدار شامل ۵۰ تخته فرش، ۴۰ کولر آبی و ... نیز در حال تهیه است که در آینده نزدیک با هماهنگی مسئولان توزیع می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران