حلی‌ساز خبر داد:

بارگیری محموله دارویی برای زائران حج تمتع

 رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از بارگیری محموله 60 تنی دارویی برای زائران حج تمتع 1398 خبر داد و گفت: این محموله 15 شوال به عربستان سعودی ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، محمدتقی حلی‌ساز از بارگیری محموله دارویی برای زائران حج تمتع 1398 خبر داد و گفت: با ارسال این محموله دارویی در ۱۲۰ پالت تمام درمانگاه‌های این مرکز پزشکی که در مدینه و مکه راه‌اندازی خواهد شد، داروهای خود را از بیمارستان‌های جمعیت هلال‌احمر این شهرها تأمین خواهند کرد.


وی ادامه داد: دسته‌های دارویی ارسالی برای ارائه خدمات درمانی به زائران شامل مسکن‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای گوارشی، سرماخوردگی، داروهای تخصصی و بیمارستانی و نظایر آن است.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: علاوه بر مراکز درمانی و درمانگاه‌های هلال‌احمر در مکه و مدینه، هلال‌احمر ایران در مکان‌های پرتردد زائران و تمام هتل‌های زائران ایرانی خدمات درمانی ارائه می‌کند و در این زمینه در یک بیمارستان در منا، یک بیمارستان در عرفات و یک پایگاه سیار در مشعر به زائران خدمات درمانی ارائه خواهد شد.


وی یادآور شد: همراه داشتن سایر داروهای خاص (تخصصی) مورد نیاز زائران برای مصرف در ایام حج (حداقل ۴۰ روز) با داشتن نسخه پزشک متخصص الزامی است. همچنین تعداد داروهای غیرمجاز که ذکر شد ۱۴ قلم است که حمل و نگهداری آن توسط زائران حج تمتع ممنوع است.


حلی‌ساز گفت: آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی‌گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی‌گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی‌گرم، قرص دیازپام ۲، ۵ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول بوپرنورفین و قرص بوپرنورفین دارویی‌هاست که زائران حج نباید همراه خود داشته باشند.


وی تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال‌احمر و همکار سازمان حج و زیارت، مأموریت اصلی خود را تأمین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می‌کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.


منبع: شبکه خبر




مطالب مرتبط

نظرات کاربران