اعزام زائران حج 98در قالب 573 کاروان  اعزام زائران حج 98در قالب 573 کاروان  اعزام زائران حج 98در قالب 573 کاروان  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام زائران حج 98در قالب 573 کاروان  اعزام زائران حج 98در قالب 573 کاروان  اعزام زائران حج 98در قالب 573 کاروان  اعزام زائران حج 98در قالب 573 کاروان  اعزام زائران حج 98در قالب 573 کاروان 

اعزام زائران حج 98در قالب 573 کاروان 

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: امسال 86 هزار 550 زائر حرم امن الهی در قالب 573 کاروان عازم سرزمین وحی می شوند، ضمن آنکه درخواست افزایش و اختصاص سهمیه مازاد 10 هزار نفری به عربستان ارائه شده که در صورت موافقت، ظرفیت اعزام افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ آقای علی رضا رشیدیان که در همایش کارگزاران حج منطقه چهار کشور در اهوازسخن میگفت، افزود : میانگین سنی حجاج کشورمان امسال ۵۶ سال است و حدود 43 هزار زائر را بانوان و بیش از ۳۷ هزار زائر را مردان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط جسمی و سنی حجاج برنامه ریزی های لازم در خصوص تغذیه، تدارکات و ... در این سفر معنوی اندیشیده شده تا شرایط زیارت زائران در مراسم و اعمال حج تا حد امکان با ارائه خدمات مناسب و با کیفیت از سوی عوامل دست اندرکار اجرایی و کارگزاران تسهیل شود.
آقای رشیدیان با بیان اینکه اعزام کاروان های حجاج به سرزمین وحی از 17 تیرماه آغاز می شود، گفت: پروازهای اعزامی به حج تا روز ۱۴ مرداد ماه ادامه می یابد و بازگشت نخستین کاروان حجاح هم از۲۵ مرداد ماه مصادف با ۱۶ ذی الحجه شروع و تا 17 شهریور ماه به طول می انجامد.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه موسم حج در گرمترین ایام سال برگزار می شود و دمای هوا بالاست، عنوان کرد: تمامی برنامه ریزی ها برای خدمات رسانی مناسب به حجاج اندیشیده شده و در حوزه حمل و نقل بین شهری شاهد بهره گیری از اتوبوس های با کیفیت و جدید در ارائه خدمت به زائران خواهیم بود .
وی با تاکید بر اینکه باید مدیران کاروانها و مجموعه های خدماتی و کارگزاری و نیز بخش های ستادی به خوبی به مسئولیت خود واقف باشند، افزود: همه باید نسبت به مناسک، اعمال و برنامه ریزی ها آگاه بوده و توجیه باشند و با سعه صدر و توجه و تمرکز بر شرح وظایف به اداره امور حجاج بپردازند .
این مقام مسئول، همکاری و هم افزایی و تعامل مدیران کاروانها و مجموعه های ستادی و اجرایی را ضرورتی اساسی در خدمت رسانی سریع ، صحیح و مناسب دانست و گفت : در برنامه ریزی ها به ویژه ایام تشریق با هماهنگی و تعامل نزدیک برنامه ریزی و اقدام شود تا مبادا خللی در کار روی دهد.
رییس سازمان حج و زیارت با تاکید براینکه باید خدمات با کیفیت و متناسب حقوق زائران انجام شود، گفت: دست اندرکاران در عین رعایت این مباحث از هر گونه اسراف پرهیز کنند.
آقای رشیدیان، اوج موسم حج را عملیات ایام تشریق دانست و تصریح کرد: با توجه به تعداد بیشتر بانوان در مناسک و وقوف اضطراری در این ایام، باید پیش بینی و برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که مشکل و ضعفی در کار نمود نداشته باشد  و همه هماهنگ با هم در یک راستا عمل کنند.
وی سفر حج را فرصتی مغتنم برای رسیدن حاجیان به قله های معنویت و اخلاق دانست و افزود: تمامی برنامه ریزی های انجام شده اعم از اجرایی و فرهنگی برای نیل به این هدف است و مدیران هم باید در راستای این هدف اهتمام کنند و در این میان رعایت مباحث فرهنگی، داشتن خوی نیکو و برخورد پسندیده، توجه به آراستگی و نیز راهنمایی به همراه سعه صدر در ارائه خدمت شایسته بسیار حائز اهمیت است.
رییس سازمان حج وزیارت در ادامه بر جانشین پروری از سوی مدیران کاروانها تاکید کرد و گفت: باید به انتقال تجربیات خود پرداخته و نیروهای قابل رشد شناسایی و از ظرفیت آنها استفاده شود.
به گفته وی، دست اندرکاران حج و مدیران می توانند ایده ها و پیشنهادات خود را در جهت هر چه بهتر شدن فرایندها و برنامه ریزی ها ارائه دهند.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این سازمان حرکت در مسیر حج هوشمندو تسهیل ارائه خدمات به زائران و حجاج رامحور عمل خود قرارداده است، افزود: باید در این مسیر از فناوری های جدید در ساماندهی، آموزش، ارائه خدمات و ...بهره بگیریم و در حوزه بهره مندی ازظرفیت فضای مجازی، اینترنت و نرم افزارهای کاربردی نوین نیز فعالیت های مناسبی صورت گرفته است.
 




نظرات کاربران