چهار سوالی که در قیامت از همه می پرسند چهار سوالی که در قیامت از همه می پرسند چهار سوالی که در قیامت از همه می پرسند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چهار سوالی که در قیامت از همه می پرسند چهار سوالی که در قیامت از همه می پرسند چهار سوالی که در قیامت از همه می پرسند چهار سوالی که در قیامت از همه می پرسند چهار سوالی که در قیامت از همه می پرسند

چهار سوالی که در قیامت از همه می پرسند

خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا گفت: از تمام افراد درباره چهار چیز «عمرش »، «جوانیش»،« کسب مال»و « دوستى با اهل بیت» سوال می شود و همه انسانها به این چهار سوال بایستی جواب دهند .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری در کربلا که در جمع زائران حسینی در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس( ع) سخن می گفت، درباره سؤال اول اظهار داشت: از تو سؤال می کنند مدّتی که در دنیا بودی، عمرت را در چه راهی فنا کردی؟ چه‏ طور مصرف کردی؟  و در چند سالی که در دنیا بودی، چه‏ کار کردی ؟و مسیر عمرت الهی بود یا غیر الهی؟


وی همچنین درباره سوال دوم گفت: نه تنها از سراسر عمر سؤال می کنند، از یک بخش خاصّ عمر هم سؤال می‏شود؛ یعنی از جوانی؛ معلوم می شود این بخش از عمر، از آن بخش‏هایی است که روی آن نظر بیشتری هست؛ سؤال می‏شود که این جوانی را چگونه از دست دادی؟در چه راهی این جوانی را فرسوده کردی؟ فرصت جوانی را چگونه از دست دادی؟ ودر جوانی چه کارکرده ای؟


وی گفت: سوال سوم درباره مال است، ‌هر مقدار مال در دنیا به دست آوردی،‌ چه کم چه زیاد، از چه راهی به دست آوردی و در چه راه مصرف کردی؟  حلال بود؟ یا غیر حلال ؟


وی درباره سوال آخر گفت: از پیوند قلبی و دوستی انسانها با اهل بیت نیز سؤال می شود؛ آیا پیوندی با ما برقرار کردی یا نه (اهل بیت) ؟ ومحبت شما به اهل بیت چطور بوده است؟


سخنران بعثه مقام معظم رهبری درکربلا در ادامه تصریح کرد: نسبت محبّت ما به اهل بیت چگونه باید باشد؟ و اهل بیت را  چگونه بایستی دوست بداریم؟ این دوست داشتن نباید شعاری باشد.


حجت الاسلام والمسلمین توکل همچنین روایتی از امیرالمومنین بیان کردند که آن حضرت می فرماید:  اگرهرکس ارادت ما، اهل بیت را می خواهد باید حرف ما (اهل بیت) را  گوش کند و بدان عمل نماید. معلوم می شود این سؤال چهارم در قیامت برای انسان جنبه سرنوشت دارد؛ یعنی اگر کسی در دنیا محبّت اهل بیت را واقعاً در دلش جای دهد، این حبّ  ودوستی در قیامت کارسازخواهد بود.


خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در پایان خطاب به زائران اظهار داشت: این سؤالات را از انسان می پرسند، پس جواب‏هایش را حاضر کنید!.


در پایان این مراسم، نوحه خوانی و مرثیه سرایی  توسط مداح اهل بیت آقای سید احمد صالحی برگزار شد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران