خطیب بعثه رهبری در نجف:
یکی از مهمترین رسالت های پیامبر؛ تزکیه نفس است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالت های پیامبر؛ تزکیه نفس است، گفت: در راه تزکیه نفس بر ما لازم و واجب است که هراز چندگاهی با خود خلوت و صفات بد خود را احصا کرده و سپس آن را معالجه نماییم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اوسطی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در نجف در جمع زائران ایرانی پیرامون تزکیه نفس و اهمیت رستگاری انسان در پرتو دوری از اخلاق بد سخنرانی کرد.


وی با اشاره به آیات سوره مبارکه بقره و جمعه گفت : خداوند متعال پیامبر اکرم را مبعوث کرد تا آیات الهی را بر ای مردم بازگو و انسان ها را از اخلاق زشت پاک کند و به بشریت علم و حکمت بیاموزد.


وی در ادامه گفت: خداوند در قرآن مجید برای مطالب مهم قسم یاد می کند و بسته به نوع مطلب تعداد قسم ها مختلف می باشد و تنها جایی که خداوند یازده بار قسم یاد کرده ؛ توصیه به تزکیه نفس است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین اوسطی گفت :  تزکیه نفس خیلی امر مهمی است و علما سعی کرده اند انسان ها را از این ورطه خطرنا ک نجات دهند.


این استاد حوزه با اشاره به اینکه اخلاق خوب دنیای ما را بهشت می کند، گفت : روز قیامت هر انسانی یک راهور دارد که او را هدایت می کند. اگر انسان به اخلاق عالیه آراسته باشد به سمت ائمه اطهار و مومنین می رود پس بر ما لازم و واجب است که هراز چندگاهی با خود خلوت کرده و صفات بد خود را پیدا کنیم و سپس آن را معالجه نماییم.


| شناسه مطلب: 93955




خطیب اوسطی بعثه



نظرات کاربران