«نقد و بررسی شبهات وهابیان» به زبان اردو منتشر شد «نقد و بررسی شبهات وهابیان» به زبان اردو منتشر شد «نقد و بررسی شبهات وهابیان» به زبان اردو منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«نقد و بررسی شبهات وهابیان» به زبان اردو منتشر شد «نقد و بررسی شبهات وهابیان» به زبان اردو منتشر شد «نقد و بررسی شبهات وهابیان» به زبان اردو منتشر شد «نقد و بررسی شبهات وهابیان» به زبان اردو منتشر شد «نقد و بررسی شبهات وهابیان» به زبان اردو منتشر شد

«نقد و بررسی شبهات وهابیان» به زبان اردو منتشر شد

کتاب «جدال احسن: نقد و بررسی شبهات وهابیان» تألیف آیت‌الله سبحانی توسط پژوهشکده حج‌ و زیارت به زبان اردو منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «جدال احسن: نقد و بررسی شبهات وهابیان» تألیف آیت‌‌‌الله جعفر سبحانی، با ترجمه سیدمراد رضا رضوی توسط پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد.


این اثر قبلاً در سال ۱۳۹۰ توسط مؤسسه فرهنگی و هنری مشعر منتشر شده و مورد استقبال جامعه علمی قرار گرفته بود.


در مقدمه کتاب جدال احسن آمده است: تبیین، اثبات و دفاع عقلانی از گزاره‌های اعتقادی و پاسخ به شبهات در حوزه معارف دین، وظیفه اصلی علم کلام و علمای دین است.


از سوی دیگر، با اینکه معارف اهل بیت، کاملاً آشکار، منطقی و بر پایه فطرت بشری است، متأسفانه در سال‌های اخیر، وهابیان، این معارف الهی را شرک‌آمیز خوانده و پیروان آن را تکفیر کرده‌اند.


به همین دلیل، کتاب جدال احسن با هدف تبیین گزاره‌های اصلی اعتقادات شیعه و پاسخ به شبهات این حوزه، در پنج بخش توحید و شرک، نبوت، قرآن، اهل بیت و امامت و مهدویت تدوین شده است.


عقاید وهابیان در افکار و اعتقادات ابن تیمیه از دانشمندان قرن ۸ قمری ریشه دارد.


علمای مذاهب چهارگانه در زمان حیات وی، بر دوری عقاید او از اسلام، و بی‌پایگی آن شهادت و گواهی دادند و در دمشق و مصر مناظره‌هایی با او داشتند و همگی بر بطلان عقاید وی تصریح کردند. با این حال، این دیدگاهها در دوران معاصر از سوی برخی حکومتها مورد تشویق و ترویج قرار گرفته است.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران