همایش زائران فرهیخته قم برگزار شد همایش زائران فرهیخته قم برگزار شد همایش زائران فرهیخته قم برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش زائران فرهیخته قم برگزار شد همایش زائران فرهیخته قم برگزار شد همایش زائران فرهیخته قم برگزار شد همایش زائران فرهیخته قم برگزار شد همایش زائران فرهیخته قم برگزار شد

همایش زائران فرهیخته قم برگزار شد

زائران فرهیخته حج استان قم در یک همایش با مسائل عقیدتی، سیاسی و ارتباطی در طرح مودت آشنا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش زائران فرهیخته حج تمتع قم روز سه شنبه (بیست و هشتم خردادماه) در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت این شهر برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین عسکری علویه، مسئول دفتر نمایندگی بعثه قم در این همایش اظهار داشت: هدف از طرح مودت این است تقویت قدرت پاسخگویی زائران ایرانی در باره وضعیت کشور و عقاید شیعیان هنگام تعامل با حجاج سایر کشورهااست.


وی افزود: این دعواها و دشمنی ها بین مسلمانان را دشمنان اسلام به وجود آورده اند و ما باید این آمادگی را داشته باشیم که بتوانیم به شبهات آنان پاسخ دهیم و عقاید خود را بیان کنیم.


 حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسلامی دیگر سخنران این همایش نیز تصریح کرد: مخاطب طرح مودت آن شخصی نیست که نمی خواهد بیدار شود بلکه کسی است که ضمیرش آماده پذیرش حقیقت است و طرح مودت، پرده را برایش کنار می زند.


این سخنران با بیان این سوال که آیا دین از سیاست جداست؟، اظهار داشت: عمده نگاه امام به حج، یک تکلیف عبادی و سیاسی است. از آن طرف، داعش و وهابیت هم دین را از سیاست جدا نمی دانند. اینجاست که باید تفاوت این دو نگاه به اسلام روشن شود.


از دیگر سخنرانان این همایش، حجت الاسلام والمسلمین شریف تبار بود که به بیان مسائل ارتباطی در طرح مودت پرداخت.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران