امام جمعه بیرجند: مرگ فرهنگی بدترین نوع مرگ است امام جمعه بیرجند: مرگ فرهنگی بدترین نوع مرگ است امام جمعه بیرجند: مرگ فرهنگی بدترین نوع مرگ است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه بیرجند: مرگ فرهنگی بدترین نوع مرگ است امام جمعه بیرجند: مرگ فرهنگی بدترین نوع مرگ است امام جمعه بیرجند: مرگ فرهنگی بدترین نوع مرگ است امام جمعه بیرجند: مرگ فرهنگی بدترین نوع مرگ است امام جمعه بیرجند: مرگ فرهنگی بدترین نوع مرگ است

امام جمعه بیرجند: مرگ فرهنگی بدترین نوع مرگ است

دیدار نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در جریان دیدار با خانواده شهید هادی نیرومندزاده در بیرجند گفت: مرگ فرهنگی و ذلیل شدن در برابر دشمن بدترین نوع مرگ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، در این دیدار که شامگاه سه شنبه (28 خرداد) در منزل شهید نیرومندزاده صورت گرفت، نماینده بعثه مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولین استان خراسان جنوبی حضور داشتند.


 حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی در این دیدار گفت: شهدایی که پیروزی حق بر باطل را رقم زدند همواره زنده هستند.


وی تصریح کرد: از سوی دیگر،  مرگ فرهنگی و اینکه انسان ذلیل دشمن باشد بدترین نوع مرگ است.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ایثار و صبر خانواده‌های معظم شهدا را مایه افتخار ملت ایران دانست و اظهارداشت: فرزند یک خانواده محصول فرهنگ آن خانواده است.


وی با تشبیه ایثار مادران شهدا به ایثار مادر وهب بن عبدالله در واقعه کربلا گفت:مادرانی که فرزندانشان را در راه خدا و برای حفظ اسلام ایثار می‌کنند ما را به یاد مادر وهب بن عبدالله می اندازند که حتی در ابتدا آنان مسیحی بودند اما در مسیر حرکت امام حسین علیه السلام به کربلا، جاذبه معنوی امام علیه اسلام بر آنان تاثیر گذاشت و همراه کاروان حسینی شدند.


حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: مادر وهب در صحرای کربلا مادری بود که فرزند تازه دامادش را به جبهه فرستاد و وقتی فرزندش دفاع جانانه ای کرد و برگشت از مادرش پرسید: خوب دفاع کردم و با دشمن جنگیدم؟ مادر گفت: نه؛ چرا که تکلیف تمام نشده و این تکلیف زمانی تمام می شود که یا حق غالب شود و یا انسان در راه حق جان بدهد.


وی ادامه داد: نوبت دوم که وهب به جبهه رفت و به شهادت رسید دشمن چون مادر وهب را می‌دید که فرزندش را تشویق می‌کند برای پاسخ به این مادر، سر فرزند شهیدش را به سوی او پرتاب کرد اما این مادر سر فرزندش را بوسید و محکم به سوی دشمن انداخت و گفت: ما آنچه را در راه خدا داده ایم، پس نمی‌گیریم.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این زمینه همچنین صبر و استقامت و الگو بودن حضرت زینب (س) را در واقعه کربلا مثال زد.


حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه چیزی زیباتر از این نیست که عده ای در راه حق علیه باطل و ظلم بجگند و به شهادت برسند، گفت: امروز زیبایی را مردان مرد در جبهه های مقاومت درس دادند و در مقابل دشمن لجوج با قدرت و قاطعیت ایستادند.


وی افزود: حقیقت حیات این است که اگر به شهادت برسید زنده اید اما کسانی که راه بزدلانه ، تسلیم در برابر باطل و ذلت در مقابل دشمن را می روند، بدترین نوع مرگ را بر می گزینند.


 




نظرات کاربران