مدیر عامل شرکت شمسا:

تلاش می کنیم تا خدمات مطلوبی را به زائرین ارائه دهیم

مدیرعامل شرکت شمسا تاکید کرد: این شرکت تلاش دارد خدمات مطلوبی به زائرین عتبات عالیات ارائه دهد.

‏به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مدیر عامل شرکت شمسا پس از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق، پیرامون اعزام زائرین و اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه عتبات عالیات به خبرنگار ما گفت: شرایط فعلی شرکت شمسا با گذشته متفاوت است.
آقای مصطفی قاسمی گفت: شرکت شمسا بسته های سفر های زیارتی مختلف و متنوع برای مردم و زائرین با سلیقه های مختلف به صورت سه ، چهار ، پنج ، شش ، هفت ،هشت ،نه ،سیزده و چهارده روزه و حتی یک ماهه پیش بینی کرده است.
وی اشاره کرد: این بسته ها با توجه به سلیقه های مختلف در سیستم شمسا قرار گرفته، تا زائرین ازآن استفاده کنند و مردم نیز از این طرح استقبال کرده اند .
وی گفت: در بحث سفر زیارتی ارزان قیمت اقداماتی صورت گرفته و در تلاش هستیم که در آینده نه چندان دور، این طرح اجرایی شود.
وی با تاکیدبراینکه تلاش خواهیم کرد تا خدمات مطلوبتر و بیشتری به زائرین عتبات ارائه دهیم، گفت: تامین و انتقال ارز شاه کلید اصلی برای توسعه خدمات رسانی در حوزه عتبات است که بسیار سخت و دشوار شده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نزدیک به سه میلیارد دلار از بانک مرکزی عراق طلب دارد اما به دلیل فشار آمریکایی‌ها شروطی برای پرداخت این مبلغ عنوان و هر بار یک اصطلاح و قانون جدید مطرح می شود. 
وی درادامه گفت: ما با کمک سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با مسئولین بانک« تی بی آی» ملاقات و مذاکره کردیم و امیدواریم تا حدودی مشکلات ما با این بانک حل شود.
وی افزود: تمام شرکت های عراقی اعم از سیاحتی، حمل و نقل، امنیت و آشپزخانه مرکزی موظفند شرکت شان را براساس قوانین بانک مذکور ثبت و اقدام به افتتاح حساب در آن نموده و مدارک مورد نظر را مهیا کنند تا از طریق بانک مرکزی ایران این مبلغ به حساب آنها واریز شود.