حجت الاسلام والمسلمین اوسطی:

یکی از ماموریت های اهل بیت(ع) هدایت گری بود

خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلاگفت: تاریخ زندگی و سیره عملی اهل بیت (ع) و آموزه های آنان بهترین گواه است که هدف و مأموریت بلند آنها، هدایت گری بوده است. 

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی ، حجت الاسلام والمسلمین اوسطی که در جمع زائران حسینی در حرم مطهر سید الشهداء(ع) سخنرانی می کرد، افزود: اهل بیت (ع) همواره بالاترین نقش را در حفظ و احیای دین اسلام و دلسوزی و سرپرستی مردم و هدایت آنان به سوی رشد و کمال بر عهده داشته اند.


وی گفت: امامان تلاش ویژه ای داشتند تا مردم را به مسیر کمال و پیمودن راه هدایت، رهنمون سازند؛ زیرا که هدف اصلی قرآن هدایت انسان هاست.


وی در خصوص هدایتگری به حدیث پیامبر اکرم(ص) که می فرماید: من در میان شما دو گوهر گرانبها باقی می گذارم. یکی کتاب خداوند و دیگری عترت و اهل بیت من است که اگر به این دو تمسک نمایید و بپیوندید، هرگز گمراه نخواهید شد، اشاره کرد وگفت در این حدیث پیامبر اکرم(ص) علاوه بر بیان و تفسیر اهل بیت؛ نقش هدایتی آنان را یادآور می شود.


حجت الاسلام والمسلمین اوسطی درادامه نیز به حدیث سفینه، اشاره کرد و گفت: در این حدیث هم یکی از وظایف ائمه و اهل بیت هدایت انسانها به سوی نیکی، سعادت و نجات آنان از گمراهی بیان شده است.


وی خطاب به زائران گفت: پس نتیجه می گیریم ائمه، ما را خیلی دوست داشته و دارند و کوشش همه آنها این بوده که انسانها را هدایت کنند و البته هدایت ائمه ظاهری نبوده و از طریق باطن هم بوده است.


 


 



بخشی ازفایل صوتی این سخنرانی




نظرات کاربران