همایش یاوران حجاج استان اردبیل برگزار شد همایش یاوران حجاج استان اردبیل برگزار شد همایش یاوران حجاج استان اردبیل برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش یاوران حجاج استان اردبیل برگزار شد همایش یاوران حجاج استان اردبیل برگزار شد همایش یاوران حجاج استان اردبیل برگزار شد همایش یاوران حجاج استان اردبیل برگزار شد همایش یاوران حجاج استان اردبیل برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان اردبیل برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان اردبیل در سالن همایشهای مدیریت حج و زیارت این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام عبدالله بیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل در این همایش که روز چهارشنبه(29 خرداد ماه) با حضور یاوران حجاج برگزار شد حضور و شرکت حجاج بیت الله الحرام در این طرح معنوی را بازوی توانمند مدیریتی و عملیاتی برای کاروانهای حج عنوان کرد.


وی افزود: به ازای هر 12 زائر در کاروانها یک نفر به عنوان یاور حجاج انتخاب می شود تا به این طریق ارائه خدمات به کاروان به صورت خوشه ای و ساختارمند و آسانتر انجام شود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه در استان اردبیل با اشاره به آثار معنوی تعاون در حج و سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) در خدمت به حجاج بیت الله الحرام به تشریح برکات دنیوی و اخروی این تعاون و همکاری ها پرداخت.


وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در خدت رسانی به حجاج، از کشورهای پیشتاز است، عنوان کرد: حضور و فعالیت یاوران حجاج در کاروانها قطعاً می تواند مفید باشد و از کمک این عزیزان در چند حوزه ازجمله اطلاع رسانی، اجرای برنامه های فرهنگی،کمک به زائرین ناتوان در انجام اعمال و مناسک حج، ایجاد فضای تعامل و انس و الفت در بین زائرین و عوامل کاروان و امر به معروف و نهی از منکر می توان استفاده کرد.


برپایه این گزارش ، درابتدای این همایش آقای ودود چمن آرایی مدیر حج و زیارت اردبیل به تشریح ساختار کاروان و شرایط حج تمتع امسال پرداخت.


همچنین در این همایش آقای دکتر یوسفی آذر از پزشکان با تجربه حج در مورد مسائل پزشکی مبتلا به در موسم حج توضیحاتی بیان کرد و در پایان آقای فرزاد فرجی از مدرسین دوره های امداد و نجات هلال احمر استان، مباحث امداد و نجات و کمک های اولیه را به صورت عملی و با ارائه پاور پوینت ارائه داد که با استقبال زائرین شرکت کننده در این همایش روبرو شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران