آغاز بکار اجلاسیه تولیت آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در شیراز آغاز بکار اجلاسیه تولیت آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در شیراز آغاز بکار اجلاسیه تولیت آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در شیراز بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز بکار اجلاسیه تولیت آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در شیراز آغاز بکار اجلاسیه تولیت آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در شیراز آغاز بکار اجلاسیه تولیت آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در شیراز آغاز بکار اجلاسیه تولیت آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در شیراز آغاز بکار اجلاسیه تولیت آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در شیراز

آغاز بکار اجلاسیه تولیت آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در شیراز

دومین اجلاسیه تولیت‌های آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی به میزبانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این اجلاسیه با حضور تولیت‌ها و نمایندگان حرمهای مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی  شاهچراغ (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، روز پنجشنبه (30 خردادماه) در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) آغاز بکار کرد.


تولیت حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) در این گردهمایی گفت: از فضاهای نورانی و معنوی آستان های مقدس و بقاع متبرکه در حالی که همه با هم منسجم و متحد باشند به بهترین وجه می توان به نفع مردم و در مسیر تربیت بنیه اعتقادی جامعه و شناساندن معارف اسلامی و ارتقای معنوی استفاده کرد.


آیت الله سید علی اصغر دستغیب افزود: انگیزه تشکیل این اجلاسیه هااز آغاز تاکنون ایجاد وحدت و اتحاد بین متولیان این بقاع متبرکه برای خدمت به خاندان نبوت بوده است.
وی، اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه را سازنده دانست و گفت: این آستان ها قبله امید و آرامش برای ارادتمندان و دوستداران خاندان نبوت بوده و خواهد بود و مرجعی برای عموم مردم هستند.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به شخصیت و جایگاه رفیع حضرت احمد ابن موسی (ع) نزد پدر بزرگوارشان گفت: یکی از ویژگی های امامزادگان شریف در همه طول زمان؛ تعهد این بزرگواران نسبت به ولی امر زمان بوده و در شخصیت حضرت احمد ابن موسی (ع) این موضوع را ملاحظه می‌کنیم که چه کار بزرگی انجام دادند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی افکار بسیاری از شیعیان متوجه ایشان بود و برای بیعت کردن برای امامت ایشان تلاش می‌کردند، ایشان همگان را به خانه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هدایت کردند و به همه اعلام کردند من در بیعت ایشان هستم و شما نیز لازم است بیعت کنید.


حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از جمله مدعوین این اجلاسیه است.


 




نظرات کاربران