همایش یاوران حجاج استان مازندران برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان مازندران در شهرهای ساری و بابل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین خانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان مازندران در همایش یاوران حجاج شهرهای ساری و بابل به تشریح وظائف و ساختار یاوران حجاج در کاروان های حج تمتع پرداخت.


وی با اشاره به سیر ظهور و بروز این حرکت از کاروان های حج پس از انقلاب، در قالب گروه های ارشاد، به طراحی نظام خوشه بندی و استفاده از یک یاور حجاج به ازای هر 12 زائر کاروان، بعنوان تسهیل در ارتباطات مابین مدیر، روحانی و عوامل کاروان با زائران حج پرداخت.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان مازندران سپس مزایای خوشه بندی را در چند حوزه ازجمله سهولت اطلاع رسانی، تردد و جابجایی روان کاروان، اجرای برنامه های فرهنگی، کمک به زائرین ناتوان در انجام اعمال و مناسک حج، ایجاد فضای تعامل و انس و الفت در بین زائرین بیان کرد.


تشریح ساختار کاروان ها و شرایط حج تمتع 98 توسط آقای ساداتی مدیر حج و زیارت استان بعنوان دومین برنامه ارائه شد.


سپس در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رزاقی از روحانیون حج 98 استان به تبیین مهرورزی در آیات و روایات و اثرات ماندگار اجتماعی و فرهنگی این عمل پسندیده اشاره و به ذکر نمونه هایی از جمله سنت مصافحه، اهتمام به حفظ حرمت حرمین شریفین و قرائت قرآن، خوشرویی، کمک و عشق ورزیدن به حاجیان در این موسم عظیم پرداخت.


در پایان یکی از کارشناسان دوره های امداد و نجات هلال احمر استان، مباحث امداد و نجات و کمک های اولیه مبتلابه در موسم حج را به صورت عملی ارائه کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران