«اندیشکده عتبات» راه اندازی شد

رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی عتبات عالیات گفت: رسالت اندیشکده مطالعات راهبردی عتبات عالیات، تبیین راهبردی فرمایشات و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از فارس، حبیب‌الله محمودیان در همایش روز بسیج اساتید در ایلام، گفت: اندیشکده‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف علمی و بین رشته‌ای به‌منظور اجتماعی کردن دانش، رصد مسائل جامعه و تحولات علمی کشور، جهت دهی و ساماندهی فعالیت‌های استادان دانشگاه‌ها در راستای حل معضلات کشور و جامعه اسلامی، ایجاد قطب‌های علمی- اندیشه‌ای در اقصی نقاط کشور بر اساس مزیت نسبی و مسائلی مبتلا به استان‌های و مناطق مختلف کشور و نیز اولویت‌های سازمان بسیج اساتید تشکیل می‌شود.


وی در ادامه رسالت اندیشکده را تبیین راهبردی فرمایشات و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری  عنوان کرد و افزود: اجرا، ترویج و اعتلای سیاست‌های کلان موضوعی توسعه‌ای نظام جمهوری اسلامی در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و سند ملی ۱۴۰۴ در موضوع محوری اندیشکده است.


رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی عتبات عالیات تصریح کرد: شورای راهبردی اندیشکده عتبات عالیات در استان ایلام سیاست‌های کلی را تعیین می‌کند و موظف به اجرای مصوبات شورا از طریق گروه‌های تخصصی است.
 
وی ادامه داد: در ابعاد اقتصادی مطالعات علمی در جهت هدفمند کردن ارائه‌ی امکانات رفاهی و خدماتی به زائران، گرایش به سمت کمک‌ها و حمایت‌های مردمی است.


گفتنی است، 31 خرداد سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.


| شناسه مطلب: 94022




عتبات عالیات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران