آماده‌باش پلیس فرودگاه برای حج ۹۸ آماده‌باش پلیس فرودگاه برای حج ۹۸ آماده‌باش پلیس فرودگاه برای حج ۹۸ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آماده‌باش پلیس فرودگاه برای حج ۹۸ آماده‌باش پلیس فرودگاه برای حج ۹۸ آماده‌باش پلیس فرودگاه برای حج ۹۸ آماده‌باش پلیس فرودگاه برای حج ۹۸ آماده‌باش پلیس فرودگاه برای حج ۹۸

آماده‌باش پلیس فرودگاه برای حج ۹۸

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور اقدامات پلیس فرودگاه در حج تمتع ۹۸ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سردار حسن مهری در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات پلیس فرودگاه در حج تمتع ۹۸ برگزار شد، گفت: امسال از هفدهم تیرماه عملیات حج تمتع در ۱۷ ایستگاه پروازی آغاز خواهد شد.


وی با بیان اینکه ماموران پلیس فرودگاه در ایام حج در آماده‌باش کامل هستند، گفت: پرواز زائران از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اهواز، ارومیه، بوشهر، مشهد، یزد، بیرجند، اصفهان، رشت و ... انجام می‌شود.


مهری با اشاره به اقدامات کنترلی در فرودگاه‌ها گفت:یکی از مشکلات ما حمل موادمخدر از سوی برخی از زائران سالخورده است که برای پیشگیری از این مساله که البته تعداد آن انگشت شمار است، جلسات متعددی با پلیس مبارزه با موادمخدر و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و ستاد داشتیم. همچنین  لیست زائرانی که سابقه اعتیاد داشتند در اختیار پلیس قرار گرفته است و ما اقدامات کنترلی بیشتری روی این افراد خواهیم داشت‌.


فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه همراه داشتن موادمخدر سبب بازماندن از سفر خواهد شد، گفت: اگر در کشور عربستان نیز این مواد کشف شود مطابق قوانین آن کشور با زائران برخورد خواهد شد.


وی درباره‌ زائرانی که به دلیل حمل مواد مخدر و داروی غیر مجاز از سفر خود بازمانده‌اند اظهار کرد: سال گذشته ۱۹۰ نفر دچار مشکل شدند که از این تعداد، سفر ۱۸۰ نفر با تأخیر انجام شده و ۱۰ نفر نیز نتوانستند به سفر حج اعزام شوند.


فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: اما خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد الان حدود ۱۰ سال است که هیچ دستگیری در کشور عربستان نداشتیم و تمامی اقدامات انجام شده داخل کشور بوده ست.


مهری با تاکید بر این که رعایت شأن و منزلت زائران مورد تاکید پلیس است خاطر نشان کرد: جلسات مختلفی برای عملیات حج با مدیران فرودگاه‌ها با مدیران دیگر یگان‌ها و رده‌های پلیس، مرکز حج و زیارت، دستگاه قضائی و غیره برگزار شده است.


همچنین مقرر شد تا امسال برای حمایت غذایی از زائران در همان فرودگاه تمهیداتی را پیش بینی کنیم که امسال برای اولین سال در فرودگاه‌ها میز خدمت دایر شد تا خدمات انتظامی به زائران ارائه شود.


وی با بیان این که تدابیر ترافیکی نیز پیش بینی شده است گفت: در برخی از فرودگاه‌ها به زائران کارتی داده می‌شود تا بتوان حداکثر سه خودرو را به عنوان همراه با خود بیاورد که البته توصیه ما این است که بدرقه در همان منزل انجام شده و افراد زیادی به فرودگاه نیایند.


مهری با بیان اینکه لیست داروهای ممنوعه نیز در قالب بروشور و توصیه به زائران ابلاغ شده است گفت: بار و وسایل همراه مسافران به دقت بررسی می‌شود و اگر موارد ممنوعه‌ای همراه زائران باشد صورت جلسه می‌شود. همچنین به منظور پیشگیری از سرقت نیز آمادگی لازم را داریم و مأموران آگاهی و پیشگیری در فرودگاه‌ها حضور دارند.


رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با هشدار نسبت به بلع مواد مخدر اظهار کرد: برخی از زائران اقدام به بلع مواد مخدر می‌کنند که این امر می‌توانند خطرات زیادی برای آنها داشته باشد البته تعداد این موارد بسیار انگشت شمار است اما لازم است که پلیس حتی برای یک مورد نیز هشدار بدهد.


وی از زائران خواست که موارد ممنوعه را به همسر و دیگر افراد در کاروان ندهند و از آوردن آن خودداری کنند چرا که این مساله مشکلاتی را برای آنان نیز ایجاد خواهد کرد.


مهری با اشاره به قانون کشور عربستان اظهار کرد: در کشور عربستان اگر چیزی بر زمین بیافتد و فردی آن را بردارد آن فرد مسئول سرقت آن شناخته می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنم که زائران به هیچ عنوان چیزی از روی زمین برنداشته و به دنبال صاحب آن نروند.


وی با بیان این که همراه داشتن کارد، چاقو و لوازم برنده نیز توصیه نمی‌شود اظهار کرد: میانگین سن زائران امسال حدود ۵۴ سال است که این نشان می‌دهد سن زائران افزایش داشته است.


وی با اشاره به تمهیدات پلیس برای بازگشت زائران نیز گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت پیش بینی شده و ما مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.


مهری همچنین با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار نفر از حجاج از فرودگاه امام پرواز خواهند کرد گفت: زائران استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم و مرکزی و کردستان، زنجان و همدان، و شهر کاشان از فرودگاه امام خمینی پرواز خواهند کرد.


به گفته وی همچنین زائران استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، از فرودگاه مشهد، زائران استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری از استان اصفهان، زائران استان‌های آذربایجان شرقی از استان تبریز، زائران استان کرمان از فرودگاه کرمان، زائران استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد از فرودگاه شیراز، زائران استان گلستان از فرودگاه گرگان، زائران یزد از فرودگاه یزد، زائران استان کرمانشاه و ایلام از فرودگاه کرمانشاه و زائران استان مازندران از فرودگاه ساری، زائران استان گیلان از فرودگاه رشت، زائران خراسان جنوبی از فرودگاه بیرجند، زائران استان بوشهر از فرودگاه بوشهر، زائران استان خوزستان از فرودگاه اهواز و زائران استان آذربایجان غربی از فرودگاه ارومیه پرواز خواهند کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران